تمدید واکسیناسیون دام سبک در آستارا


تمدید واکسیناسیون دام سبک در آستارا

آستارا - ایرنا - رئیس شبکه دامپزشکی آستارا گفت: واکسیناسیون پنج هزار دام سبک علیه بیماری تب‌ برفکی که از اسفندماه آغاز شده‌بود، با توجه به شیوع بیماری کرونا دوباره اجرا می‌شود و دامداران با ماموران دامپزشکی همکاری کنند.

حبیب بنی رستم روز دوشنبه در شبکه دامپزشکی آستارا اظهار کرد: واکسیناسیون رایگان دام های سبک با همکاری پنج مامور دامپزشکی به مدت یک ماه در ۵۰ روستا اجرا می شود.

وی افزود: تب برفکی بیماری ویروسی عفونی و به شدت واگیر و مهمترین راه انتشار آن، انتقال مستقیم از طریق تماس دام آلوده با دام حساس است و تب، آب ریزش دهان، بی اشتهایی و لنگیدن از علایم آن در گوسفند و بز است.

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا بیان کرد: دامداران برای جلوگیری از شیوع تب برفکی، با مجوز سازمان دامپزشکی به خرید و فروش دام اقدام و علائم بیماری را به شبکه دامپزشکی گزارش کنند.

او گفت: دامدارانی که قصد حمل دام در سطح استان گیلان را دارند باید ۲۴ ساعت قبل از حمل، از شرکت تعاونی دامداران در شهرک عباس آباد آستارا، پلاک ۱۵ رقمی دریافت کنند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۲۰۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه ، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده است و دامداران آن از ۱۸ هزار و ۵۰۰ راس گاو و گوساله و ۱۶ هزار راس گوسفند و بز نگهداری می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی