177 پرونده تخلف در شعب تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی مختومه شد


بیرجند - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌ جنوبی گفت: از ابتدای سال...
بیرجند - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌ جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون 204 پرونده تخلف وارد شعب تعزیرات حکومتی استان شد که 177 پرونده تاکنون مختومه شده است.

محمد حسین اشرفی روز دوشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این پرونده‌ها در سه بخش کالا و خدمات، قاچاق کالا و بخش بهداشت، دارو و درمان بوده است.

وی بیان کرد: در مجموع پرونده‌های تخلف وارده به شعب تعزیرات حکومتی استان متخلفان به پرداخت ۹۴۹ میلیون و ۵۱۴ هزار تومان جزای نقدی شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌ جنوبی اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا نظارت بر بخش دارو و درمان با جدیت بیشتری در حال انجام است.

وی ادامه داد: در فروردین ماه گذشته ۲۰۳ مورد بازرسی از سطح مراکز تهیه، تولید و عرضه اقلام بهداشتی توسط ۴۲ اکیپ مشترک انجام شد که منجر به تشکیل دو پرونده به ارزش ۲۰ میلیون و ۵۵۱ هزار تومان شد.

اشرفی تصریح کرد: در بخش بهداشت، دارو و درمان بیشترین عنوان تخلف مربوط به رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، عرضه و فروش کالای آرایش و بهداشتی فاقد مجوز و حضور نیافتن حضور مسوول فنی در داروخانه‌ها در ساعات مورد نیاز بوده است.

وی عنوان کرد: در این مدت ۳۶ پرونده به شعب تعزیرات حکومتی استان وارد و از این تعداد ۳۳ پرونده مختومه اعلام شد و مبلغ محکومت متخلفان در این بخش ۶ میلیون و ۴۸۰ میلیون تومان است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان ‌جنوبی یادآور شد: فروردین سال جاری ۷۶ پرونده در حوزه کالا و خدمات وارد شعب تعزیرات حکومتی استان شد که از این تعداد ۶۳ پرونده مختومه شد و متخلفان به پرداخت بیش از ۳۸ میلیون تومان محکوم شدند.

وی گفت: در بخش قاچاق کالا نیز در بازه زمانی مذکور۹۲ پرونده تخلف به شعب تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی وارد شده که ۸۱ پرونده مختومه و متخلفان به ۸۷۷ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند.

اشرفی اظهار داشت: بیشترین تخلفات در بخش کالا و خدمات درج نکردن قیمت، گران فروشی، ارائه ندادن فاکتور خرید، تداخل صنفی و عدم صدور فاکتور خرید بوده است.

وی ادامه داد: در بخش قاچاق کالا نیز خرید و فروش و حمل کالای قاچاق و نگهداری و عرضه کالای قاچاق در واحدهای صنفی از جمله مهمترین تخلفات گزارش شده است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته