اعلام وضعیت سفید کرونا در 114 شهر


اعلام وضعیت سفید کرونا در 114 شهر

رئیس کمیته اجتماعی ستاد ملی مدریریت کرونا: وضعیت بیماری کرونا در 114 شهر سفید اعلام شده است و برخی مشاغل فعالیت‌های خود را از سر خواهند گرفت.

اعلام وضعیت سفید کرونا در 114 شهربه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما رئیس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در نشست این کمیته
گفت: در جلسه امروز بر اساس تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا وضعیت بیماری در ۱۱۴ شهر سفید اعلام شد که البته این به معنای این نیست که مسئله بیماری حل شده است.
وی گفت: نوع فعالیت این اصناف در ۱۱۴ شهر قرار است امروز مشخص شود اما بحث مدارس و دانشگاه‌ها در این شهر‌ها فعالیت نخواهند کرد چرا که تصمیمات مربوط به مدارس و دانشگاه‌ها، سراسری است.
ذوالفقاری افزود: طبق ارزیابی تیم مشترک برای نظارت بر فعالیت بعضی از اصناف که مجاز به فعالیت شده بودند طبق بررسی‌ها و نظارت‌ها بالای ۸۰ درصد این اصناف در شهر‌ها و استان‌ها رعایت کردند البته در سطح تهران این درصد پایین‌تر و حدود ۶۲ درصد است که امیدواریم در تهران نیز این رعایت‌ها جدی گرفته شود.
وی گفت: تقریبا اوایل اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی روند ابتلا به بیماری حدود ۳ هزار نفر بود که اکنون طبق گزارشی که در روز گذشته اعلام شد به زیر هزار نفر رسیده که نتیجه همکاری مردم است.
ذوالفقاری افزود: قطعا اگر این پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود روند بیماری دوباره افزایش پیدا می‌کند که در آن شرایط محدودیت‌ها دوباره بر می‌گردد همانند برخی از کشور‌ها که محدودیت‌ها را برداشتند و تعداد مبتلایان به بیماری افزایش پیدا کرد.
وی درباره بحث نقل و انتقال خودرو نیز گفت: کسانی که قبل از تعطیلات عید و تعطیلات ناشی از بیماری کرونا وکالت نامه‌ای برای نقل و انتقالات خودرو داشتند از آنجایی که مدت زمان وکالت نامه با تعطیلات ناشی از کرونا همزمان شد بر اساس تصمیمات کارگروه، به ستاد ملی پیشنهاد شد که این ۳۵ روز تعطیلی جزء روز‌های غیر کاری در نظر گرفته و بر اساس آن نسبت به نقل و انتقال سند خودرو اقدام شود. در این صورت مشکل وکالتنامه های نقل و نتقال خودرو برطرف خواهد شد.
تکمیل می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !