ذخیره آب در سد مهاباد به 184 میلیون مترمکعب رسید


ذخیره آب در سد مهاباد به 184 میلیون مترمکعب رسید

مهاباد- ایرنا- رییس امور آب مهاباد گفت: حجم آب ذخیره شده در پشت سد این شهر به بیش از 184 میلیون مترمکعب و ظرفیت اطمینان رسیده است.

خالد رحمانی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است افزود: هم‌اکنون به میزان ۱۷ متر مکعب بر ثانیه آب از مخزن این سد خارج می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این میزان آب ذخیره شده در مخزن سد، در سال زراعی جاری در مجموع ۸۲ میلیون متر مکعب آب این سد نیز به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شد که از این مقدار ۵۷ میلیون متر مکعب سهمیه سالانه سد مهاباد و مابقی نیز با توجه به تکمیل شدن ظرفیت سد به صورت مازاد به طرف دریاچه ارومیه رهاسازی شد.

وی اضافه کرد: درحال حاضر تراز سد مهاباد، هزار و ۳۵۷ متر است که این مقدار سه سانتی‌متر بیشتر از تراز سد در مدت مشابه سال قبل برآورد شده است.

رییس امور آب مهاباد با بیان اینکه در سال آبی جاری ۳۳۵ میلی‌متر بارندگی در ایستگاه باران‌سنجی سد مهاباد ثبت شده است، اضافه کرد: هم‌اکنون ورودی آب به مخزن سد به ۱۲.۵ مترمکعب برثانیه رسیده که از هفته آینده میزان خروجی براساس میزان ورودی آب به مخزن سد تنظیم خواهد شد.

«رحمانی»، از شهروندان خواست نسبت به نظافت اطراف سد و جلوگیری از آلودگی آب در بالادست سد حساس باشند و درصورت مشاهده هرگونه عامل آلوده‌کننده آب، موارد از طریق شماره تماس ۴۴۴۲۲۲۲۰۸۱ بلافاصله به این اداره اطلاع دهند.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

این سد که در ضلع غربی این شهر احداث شده است تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ نزدیک‌ترین سد به مناطق مسکونی در جهان به شمار می‌آید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری