معاون استاندار چهارمحال و بختیاری:طرح انتقال آب بهشت‌آباد ارزیابی زیست‌محیطی ندارد


معاون استاندار چهارمحال و بختیاری:طرح انتقال آب بهشت‌آباد ارزیابی زیست‌محیطی ندارد

شهرکرد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: طرح انتقال آب بهشت‌آباد به فلات مرکزی ارزیابی و مجوز زیست‌محیطی ندارد و این موضوع نگرانی مردم و مسئولان استان را به دنبال داشته است.

جعفر مردانی روز سه‌شنبه در نشست شورای اطلاع رسانی این استان افزود: مردم و مسئولان این استان نگران احداث تونل ۶۵ کیلومتری بهشت‎آباد هستند چرا که این طرح مجوز زیست محیطی ندارد و در مسیر خود چشمه‌ها، قنات‌ها و چاه‌های بسیاری را می‌خشکاند و چندهزار خانوار را که معیشت آنها به دامپروری و کشاورزی وابسته است، را بیکار می‌کند.

مردانی تصریح کرد: به عقیده برخی از کارشناسان ،اجرای طرح بهشت‌آباد برای تامین آب شرب استان اصفهان ضرورتی ندارد چرا که با وجود اینکه پیش بینی می‌شود در افق ۱۴۲۰ جمعیت این استان بیش از ۶ میلیون نفر می‎شود، با این وجود، آب شرب این جمعیت را می‌توان از محل زاینده‌رود تامین کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این دغدغه مرم استان به مسئولان ارشد کشوری انتقال داده شد و پیگیری‌های خوبی از سوی تشکل‌ها، نمایندگان و منتخبان مجلس و مسئولان اجرایی انجام گرفته که با وجود لابی‌گری استان اصفهان در وزارت نیرو، امید است این پیگیری‌ها منتج به نتیجه شود.

مردانی خاطر نشان کرد: چاه‌های غیرمجاز استان اصفهان که تعداد آن از ۵ هزار تا ۱۰ هزار حلقه چاه اعلام شده و ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب را برداشت می‌کنند، نصف آبی است که با تونل ۶۵ کیلومتری بهشت‌آباد با میلیاردها تومان اعتبار قرار است انتقال داده شود.

وی، وحدت و همدلی مردم با مسئولان را رمز پیشبرد بهتر امور دانست و گفت: از مردم تقاضا داریم در کنار مسئولان باشند و آنها را حمایت کنند تا بتوانند در دفاع از حقوق مردم موفق‌تر عمل کنند.

به گزارش ایرنا، برخی کارشناسان مدعی هستند که طرح انتقال آب بهشت‌آباد قرار است با احداث سدها و تونل‌هایی در مسیر خود سالانه حدود یک میلیارد مترمکعب آب را از منطقه حوضه آبریز کارون به فلات مرکزی ایران انتقال دهد.

به ادعای برخی از کارشناسان حوزه آب، تونل، چشمه‌های زیرزمینی و آبخوان‌های مسیر را خشک می‌کند.

در این نشست کمیته‌های زیرمجموعه ستاد اطلاع‌رسانی استان در خصوص اقدامات و برنامه‌های خود در خصوص پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گزارش ارائه دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز