در ماه رمضان با امام زمان(عج) در تلاوت قرآن همراهی کنید


در ماه رمضان با امام زمان(عج) در تلاوت قرآن همراهی کنید

آیت‌الله میرباقری گفت: در ماه رمضان با تلاوت درست قرآن با امام زمان(عج) همراهی کنید.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «سیدمحمد مهدی میرباقری » به مناسبت ماه مبارک رمضان در فضای مجازی به سخنرانی پرداخته و گفت: ماه رمضان ماه خاصی است که ما در آن می‌توانیم از وادی جهنم، غفلت، شرک و طاغوت به وادی بهشت، نور، توحید و ولایت وارد شویم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرآن رزق خاص خداوند است که در ماه مبارک رمضان آن در معرض استفاده ما قرار داده است، عنوان کرد:‌ تمام اتفاقاتی که در ماه رمضان رخ دهد می‌تواند با شفاعت و هدایت قرآن انجام شود ماه رمضان ماه توجه خاص به قرآن است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تلاوت قرآن در ماه رمضان آداب خاص دارد، اظهار کرد: رمضان حق و حرمت خاصی دارد که با ماه‌های دیگر متفاوت است؛ اصحاب رسول اکرم(ص) در این ماه قرآن را در یک ماه یا کمتر از یک ماه ختم می‌کردند، قرآن را نباید با سرعت خواند بلکه باید به نحو ترتیل یعنی کامل و با توجه خواند.

آیت‌الله میرباقری افزود: طبق روایات رسیده از ائمه معصومین(ع) هر آیه‌ای را که مرور می‌کنید به آیات بهشت و جهنم می‌رسید توقف کرده و ورود به بهشت و خروج از جهنم را مسالت کنید.
وی با بیان اینکه قرآن را باید با توجه، رعایت آداب، همراه با حزن، حضور قلب و تامل در آیات آن خواند؛ گفت: بر همین اساس باید در ماه رمضان آداب خاصی برای تلاوت قرآن قرار دهیم و فراغت بیشتری برای تلاوت قرآن ایجاد کنیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ثواب قرآن خواندن خود را به پیامبران و اولیاء الهی هدیه کنید که تا در قیامت با آنها همراه باشید، ابراز کرد: در مقام همراهیبا پیامبران و اولیاء الهی بالاترین لذت اهل بهشت نظر به وجه پیامبر اسلام(ص) است.

آیت‌الله میرباقری با تاکید بر اینکه تلاوت قرآن باید به میزان ظرفیت شخص، همراه با آداب و ترتیل، طهارت و حزن باشد، گفت: امیرمومنان امام علی(ع) شیعیان خود را به تلاوت قرآن توصیف می‌کنند که انوار الهی به قلب آنها وارد می‌شود.
وی با بیان اینکه در این ماه با امام زمان(عج) در تلاوت قرآن همراهی کنید، اظهار کرد: حضرت از شیعیان خود می‌خواهند که نیمه شب قرآن بخوانند بین طلوعین بیدار باشند زیرا رزق به دست ایشان در این زمان تقسیم می‌شود هر کس خواب باشد محروم می‌شود.
استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: هیچ چیزی بزرگتر از قرآن نیست با تلاوت قرآن باید در قلب ما هم خشوع پیدا شود.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید