ابتکار جالب یک مسجد برای یادبود درگذشتگان در ایام شیوع کرونا


ابتکار جالب یک مسجد برای یادبود درگذشتگان در ایام شیوع کرونا

​رئیس هیئت امنای مسجد امام رضا(ع) از کاشت نهال برای درگذشتگان ایام شیوع کرونا و عدم برگزاری مراسم ترحیم آنها خبر داد و گفت: این اقدام به یاد و نام شهدای جبهه مقاومت به ویژه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی انجام می‌شود.

«مهران احمدپور» در گفت ‌و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه ویروس کرونا موجب بروز دردها و رنج های بسیاری برای انسان ها در سراسر جهان شده است، اظهار کرد: یکی از تلخی های این وضعیت، عدم برگزاری مراسم ترحیم برای درگذشتگان است که موجب مرگ مظلومانه افراد در دوره شیوع کرونا شده است.

رئیس هیئت امنای مسجد امام رضا (ع) (واقع در تهران، خیابان خاوران، خیابان شهید ناصری) افزود: ما در مسجد امام رضا (ع) تصمیم گرفتیم برای هر یک از درگذشتگان از میان نمازگزاران این خانه خدا یک نهال بکاریم و این کار را تاکنون برای سید جواد مطلبی، ذاکر اهل بیت (ع) و جانباز دوره دفاع مقدس و عبدالصمد بیگدلی، استاد قرآن و موسس و مسئول موسسه قرآنی مکتب الرضا (ع) انجام دادیم.

وی اضافه کرد: کاشت نهال به یاد درگذشتگان در مسجد امام رضا (ع) را به نام شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت به ویژه شهید سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی و شهید محسن حججی انجام می دهیم تا این درگذشتگان به برکت آبرو و عزت شهدا مشمول آمرزش الهی قرار گیرند.

احمدپور در پایان با بیان اینکه مساجد با کاشت نهال برای درگذشتگان از میان اهالی محلات اطراف خود می توانند موجب تسکین درد بازماندگان آنها شوند، خاطرنشان کرد: این کار ساده همچنین می تواند موجب جذب این افراد به مساجد شود. چنین طرح هایی با کم ترین هزینه می تواند موجب گسترش سبک زندگی شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در کشور شود.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !