صدیقی: ادامه خشونت‌های طالبان مانع رسیدن افغانستان به صلح است


صدیقی: ادامه خشونت‌های طالبان مانع رسیدن افغانستان به صلح است

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری تاکید کرد که دولت این کشور همگام با جامعه جهانی، گام‌های مهمی در راستای برقراری صلح دائمی در افغانستان برداشته است، اما ادامه خشونت از سوی طالبان، چالش اصلی در این روند...

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «صدیق صدیقی»، سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری تاکید کرد که دولت این کشور همگام با جامعه جهانی، گام‌های مهمی در راستای برقراری صلح دائمی در افغانستان برداشته است، اما ادامه خشونت از سوی طالبان، چالش اصلی در این روند به‌شمار می‌رود.

صدیقی امروز (چهارشنبه، ۱۷ ثور) گفت: دولت افغانستان کاملا آماده و متعهد است تا گام‌ها و اقدامات بیشتری را برای موفقیت روند صلح بردارد اما با تاسف باید گفت که ادامه‌ خشونت‌های طالبان، چالش اصلی در این روند به شمار می‌رود.

سخنگوی ارگ این اظهارات را در حالی مطرح کرد که گروه طالبان در هفته‌های اخیر حملات خود در برابر نیروهای امنیتی و دفاعی افغان افزایش داده است. افزایش حملات این گروه، افزون بر نیروهای امنیتی، از غیرنظامیان نیز تلفات گرفته است.

از سویی دیگر نیز مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا از عدم تعهد طالبان به توافقنامه صلح با این کشور انتقاد کرد. این توافق‌نامه در دهم حوت سال گذشته‌ شمسی در دوحه، پایتخت قطر به امضا رسید.

این در حالی است که «عباس استانکزی» مذاکره کننده ارشد طالبان روز گذشته گفت اعلام آتش بس صرفا با آمریکا بوده و جنگ یا اتمام آن با دولت افغانستان بخشی از توافقنامه با واشنگتن نبوده است.

این مقام ارشد طالبان در ادامه با بیان اینکه حمله به مواضع دولت افغانستان به معنای تضیعف توافقنامه صلح با آمریکا نیست، گفت: آمریکا به تعهد خود درباره آزادی 5 هزار زندانیان عمل نکرده و مذاکرات بین الافغانی تا پیش از آزادی کامل زندانیان آغاز نخواهد شد.

انتهای پیام/ ر

صدیقی: ادامه خشونت‌های طالبان مانع رسیدن افغانستان به صلح است
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...