کشف 100 میلیارد ریال توتون و تنباکوی قاچاق در البرز


کشف 100 میلیارد ریال توتون و تنباکوی قاچاق در البرز

فرمانده انتظامی البرز از کشف بیش از چهار تن توتون و تنباکوی قاچاق به ارزش 100 میلیارد ریال در شهرستان ساوجبلاغ خبر داد.

سردار عباسعلی محمدیان گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر دپو مقادیر قابل توجهی توتون و تنباکوی قاچاق در انباری در شهر هشتگرد، بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، وی گفت: کارآگاهان پس از اطمینان از صحت خبر با هماهنگی مقام قضائی به انبار مورد نظر اعزام شده و در بازرسی از آن جا ۴۶۰۵ کیلوگرم تنباکو و توتون قاچاق کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه افزود: در تحقیقات کارآگاهان مشخص شد متهم تنباکو و توتون‌های مکشوفه را از یکی از مناطق ویژه اقتصادی جنوب کشور به صورت قاچاق و بدون مجوزهای قانونی و گمرکی به انباری در ساوجبلاغ انتقال داده است.

فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردهای اولیه کارشناسان، ارزش تقریبی کالاهای کشف شده ۱۰۰ میلیارد ریال تخمین زده شده است.

وی با اشاره به کشف بیش از ۳۰۰۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در سال ۹۸ در استان البرز، گفت: امسال نیز با توجه به نامگذاری سال ۹۹ به نام جهش تولید، عزم نیروهای پلیس برای مقابله با معضل قاچاق کالا جدی تر از گذشته است.

سردار محمدیان با تاکید بر این که نیروی انتظامی در خط مقدم برخورد با معضلات اقتصادی است اظهار کرد: قاچاق کالا از مهمترین مشکلات حوزه اقتصادی است که باید به طور جد با آن برخورد شود و همانطور که مقام معظم رهبری در بیانات اخیرشان، قاچاق کالا را به عنوان یکی از موانع جدی رونق تولید برشمردند، باید با تمام توان در این میدان وارد عمل شویم تا کشور به رشد و پیشرفت اقتصادی دست یابد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه