ارائه خدمات آموزشی به 30 هزار دانش آموز مناطق روستایی محروم آذربایجان شرقی در دوران کرونایی


ارائه خدمات آموزشی به 30 هزار دانش آموز مناطق روستایی محروم آذربایجان شرقی در دوران کرونایی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از برخورداری 30 هزار دانش آموز مناطق محروم روستایی از آموزش‌های لازم در قالب طرح معلم یار در روزهای کرونایی خبر داد.

جعفر پاشایی روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از معلمان بسیجی جهادی و معلم یاران آذربایجان شرقی، بیان کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا، معلمان به عنوان مجاهدان آموزشی با طرح ابتکاری استان در قالب "طرح معلم یار" در روستاهای دورافتاده و محروم که امکان دسترسی به اینترنت و آموزش‌های مجازی را نداشتند، آموزش‌های دانش آموزان را پیگیری کردند.

وی با بیان این که در تاریخ رسمی آموزش و پرورش تعطیلی سه ماهه مستمر مدارس در طول سال تحصیلی سابقه نداشته است، گفت: در این مدت معلمان استان با کار جهادی و پیگیری، آموزش‌ها از پنج مسیر "رسانه ملی، مدرسه مجازی، شبکه شاد، طرح معلم یار و توزیع درسنامه در روستاهای محروم و دورافتاده" انجام دادند.

وی با بیان این‌که معلمان، اراده، انگیزه و علاقه خود در مدرسه واقعی را به مدارس مجازی انتقال دادند، گفت: در طرح معلم یار که طرح ابتکاری استان و در راستای تحقق عدالت آموزشی است، هزار و 700همکار فرهنگی بدون چشم داشت مالی به روستاهای دورافتاده استان به شکل داوطلبانه اعزام شدند و در قالب این طرح 30 هزار دانش آموز تحت پوشش خدمات آموزشی قرار گرفت.

پاشایی افزود: بعد از بازگشایی مدارس و از سرگیری فعالیت‌های آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مدارس، روشی چون شاد یا همان شبکه آموزشی دانش آموزان برای آموزش و پرورش لازم است تا در ایام تعطیل(به دلیل برودت و آلودگی هوا) بتواند آموزش‌ها را ادامه داد.

وی در ادامه با بیان این‌که برنامه امتحانات نهایی آماده است، گفت: به گونه‌ای برنامه ریزی کرده‌ایم که به همت معلمان و به کارگیری تمامی ابزارها و روش، تمامی محتواهای درسی آموزش داده شود تا شبهه‌ای در مورد کم اعتبار مدرک فارغ التحصیلان در این سال تحصیلی مطرح نباشد.

وی در خاتمه با بیان این که هیچ جامعه‌ای فراتر از حد معلمان خود نرفته است، ادامه داد: رسالت ما بسیار سخت و پیچیده بوده، چراکه این که تربیت انسان کار سختی است.

اصلی‌ترین میدان جنگ نرم دشمن، میدان آموزش و پرورش است

فرمانده سپاه عاشورا نیز در این مراسم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در گاه دوم و پیام تبریک ایشان به مناسبت هفته معلم بیان کرد: اگر نظام اسلامی هدف متعالی دارد این هدف منطبق بر هدف تعلیم و تربیت است و این دو از هم جدایی ناپذیرند.

سردار عابدین خرم ادامه داد: معلم در تراز انقلاب، درسی را برای دانش آموزان پیش بینی و طراحی می‌کند تا جامعه‌ای با فضیلت به وجود آید.

وی گفت: امروز اصلی‌ترین میدان جنگ نرم دشمن، میدان آموزش و پرورش است و تمامی توطئه‌ها و جولانگاه دشمن در این حوزه است.

وی با بیان این که احیای جایگاه معلم، ضرورتی اجتناب ناپذیر است، گفت: جایگاه معلم به عنوان مرجع در جامعه بوده و اگر این گونه نباشد ظلم به نسل حاضر و آینده است.

سردار خرم ادامه داد: البته منظور از جایگاه معلم فقط از لحاظ مادی و معیشتی نیست، بلکه معلم محور جامعه دینی بوده و لازم از طریق به کارگیری ظرفیت‌های هنری، جایگاه معلمان را بیش از پیش احیا کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات