دبیر انجمن بین‌المللی جهان اسلام: شیعیان برادران ما هستند


دبیر انجمن بین‌المللی جهان اسلام: شیعیان برادران ما هستند

دبیر کل انجمن بین‌ المللی جهان اسلام، افراط‌گرایی و فرقه‌گرایی را عامل ایجاد تفرقه در جهان اسلام به ویژه بین شیعه و سنی دانست و تاکید کرد که شیعیان برادران ما هستند.

دبیر انجمن بین‌المللی جهان اسلام: شیعیان برادران ما هستند

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ایرنا، محمد العیسی روز شنبه در گفت و گو با شبکه "‌ام بی‌سی " عربستان سعودی افزود : شیعه و سنی هر دو مسلمان و برادران دینی هم هستند و در چنین فضایی طرفداران فرقه‌گرایی در جهان در تلاش برای ایجاد درگیری بین اهل سنت و شیعیان می‌باشند.

وی افزود: کسانی که تحمل یکدیگر را نداشته و برای طرد دیگران تلاش می‌کنند، سعی دارند تا اختلاف بین اهل سنت و شیعیان را برجسته کنند در صورتی که در اسلام شیعیان برادران ما هستند.

دبیر کل انجمن بین‌المللی جهان اسلام افزود: در بین اعتدالیون اهل سنت و شیعه درگیری و جنگ وجود ندارد و مشکل تنها در فرقه‌گرایی افراطی است، خواه سنی یا شیعه باشد.

وی اضافه کرد: ما در مورد موضوعات مختلف و مهم نیز با آن‌ها (شیعیان) اختلاف نظر داریم و این را انکار نمی‌کنیم اما این اختلاف نظر به نقطه‌ای نمی‌رسد که بخواهد یک تکه از بدن واحد اسلام را به هم بزند چرا که اهل سنت و شیعه برادر یکدیگرند.

العیسی اظهار داشت: همه ما به این موضوع آگاه هستیم که اختلاف‌های یک مذهب واحد در داخل اهل سنت و شیعه همه در افراط گرایی خلاصه می‌شود.

وی افزود: رسول خدا (ص) فرمودند که هر کس شهادت دهد، خدایی جز خدا نیست و محمد پیامبر خداست و وارد بیت الله‌ الحرام شود و حج و عمره به جا آورد او از ماست و ما از او هستیم و این یک حدیث صریح و روشن برای همه ما است.

دبیر کل انجمن بین‌المللی جهان اسلام افزود: کل امت اسلام باید تلاش خود را برای افزایش آگاهی مسلمانان در بین صفوف خود به کار گیرند.
انتهای پیام

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403/ بنده عشقم و از هر دو جهان آزادم