تلفات آمریکا به بالای هشتاد هزار نفر رسید


تلفات آمریکا به بالای هشتاد هزار نفر رسید

بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت بیش از هشتاد هزار نفر بر اثر شیوع ویروس کرونا در آمریکا جان خود را از دست داده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، بر اثر شیوع ویروس کرونا در آمریکا تا ساعت شش و ده دقیقه یکشنبه یک میلیون و سیصد و چهل و هفت هزار و سیصد و نه نفر به این بیماری مبتلا شده اند که از این تعداد هشتادهزار و سی و هفت نفر باخته اند و دویست و سی و هشت هزار هفتادوهشت نفر نیز بهبود یافته اند.

تلفات آمریکا به بالای هشتاد هزار نفر رسید
هجوم مردم به سواحل فلوریدا
به دنبال لغو برخی محدودیت‌ها هزاران نفر به سواحل فلوریدا هجوم آوردند. به گزارش ‌ای پی تی ان، هزاران نفر به سواحل ایالت فلوریدای آمریکا و بدون رعایت فاصله اجتماعی هجوم آوردند.
خروج ایالات آمریکا از قرنطینه بسیار زودهنگام بوده است
به رغم ادامه خسارات تحمیل شده به اقتصاد آمریکا در پی اعمال مقررات قرنطینه، از نظر کارشناسان اپیدمی، برخی از ایالت‌های آمریکا خیلی زود روند خروج از قرنطینه را آغاز کرده اند.

شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: در آمریکا یک هزار و ۶۰۰ نفر در عرض ۲۴ ساعت جان شان را از دست دادند. از نظر اپیدمی شناسی، خروج برخی از ایالت‌ها در این کشور بسیار زودهنگام بوده است.
گزارشگر این شبکه گفت:​ این فروشنده گل در لس آنجلس پس از ۷ هفته، دیروز جمعه فعالیت‌های کاری خود را از سر گرفت. اما از نظر وی نگرانی‌ها همچنان بر قوت خود باقی هستند. فرانس بیست و چهار بخشی از سخنان این گل فروش را پخش کرد. وی گفت: مراسم عروسی، جشن و مراسم تدفین و به طور کلی مراسمی از این دست برگزار نمی‌شود. بخش بزرگی از فعالیت‌های شغلی من با این مراسم مرتبط هستند.
گزارشگر ادامه داد: بحران سلامت در آمریکا خسارات زیادی به اقتصاد آمریکا تحمیل کرده است. در ماه آوریل ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار فرصت شغلی حذف شده است. نرخ بیکاری به شدت افزایش یافته و به رکوردی بی سابقه از دهه ۳۰ رسیده است. فعالیت‌های اقتصادی در تگزاس هفته پیش آغاز شد. آرایشگاه‌ها از هفته پیش مملو از مشتری هستند. فرانس بیست و چهار بخشی از سخنان یک آرایشگر را پخش کرد. وی به شرایط کار در قرنطینه و منتظر ماندن مشتریان بیرون از آرایشگاه اشاره کرد.
گزارشگر ادامه داد:​ این تمهید با هدف محافظت از مشتریان اتخاذ شده است. در آمریکا، اپیدمی تا این لحظه بیش از ۷۵ هزار قربانی برجای گذاشته است.
سه تن از مقامات اصلی مسئول مقابله با کرونا در آمریکا در قرنطینه خانگی هستند
خبرگزاری رویترز گزارش داد: سه تن از مقامات اصلی دولت آمریکا در مبارزه با ویروس کرونا روز شنبه در قرنطینه خانگی بودند. آن‌ها بعد از آن در قرنطینه قرار گرفتند که با فردی که به ویروس کرونا مبتلا شده بود دیدار داشتند.
سی ان ان گزارش داد آنتونی فائوچی مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های واگیردار آمریکا یکی از این افراد است که در قرنطینه خانگی قرار گرفت. فائوچی ۷۹ سال دارد. همچنین رابرت ردفیلد مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا در دو هفته آینده از راه دور کار خود را ادامه خواهد داد. به گزارش روزنامه واشنگتن پست وی نیز روز چهارشنبه با فردی در کاخ سفید که به کرونا مبتلا شده بود دیدار داشته است. ردفیلد ۶۸ سال دارد. استفان هان رئیس اداره غذا و دارو در آمریکا نیز از چند هفته پیش در قرنطینه است. یک سخنگوی این اداره گفت وی نیز با یک فرد مبتلا به کرونا دیدار داشته است. هان ۶۰ سال دارد. این سخنگو گفت هان بلافاصله آزمایش کرونا داد، اما آزمایش وی منفی بود.
وب سایت پولتیکو گفت هان با کتی میلر دبیر مطبوعاتی مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا دیدار کرده که به کرونا مبتلا شده بود.
دعوا بر سر ماسک در آمریکا به قتل منجر شد
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، دو روز پیش یک نگهبان امنیتی در میشیگان کشته شد.
پلیس میشیگان امروز از بازداشت دو فرد فراری در این قتل خبر داد. نگهبان مذکور در میشیگان سرگرم انجام کار خود بود که درگیری پیش آمد. علت این درگیری آن بود که نگهبان مذکور به یک زن تذکر داد که باید مطابق دستور اجباری ایالتی، ماسک به صورت بزنند. اما فرد مذکور از پذیرفتن حرف نگهبان خودداری کرد و این مسئله به بروز درگیری لفظی منجر شد. فرد مذکور از فروشگاه میشیگان خارج شد و دقایقی بعد دو مرد به این محل بازگشتند. یکی از این دو نفر به نگهبان مذکور گفت که به همسرش بی احترامی شده است و مرد دیگر به تیراندازی به سمت این نگهبان مبادرت کرد. وی از ناحیه پشت سر هدف گلوله قرار گرفت و جان باخت. کالوین مونرلین در دم جان باخت.
آوریل یکی از تاریکترین ادوار تاریخ معاصر آمریکا بود
بنگاه خبری آمریکایی، ماه گذشته را یکی از تاریکترین ادوار تاریخ آمریکا خواند.
به گزارش شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی، سه ماه در تاریخ چند دهه اخیر آمریکا وجود دارد که می‌توان آن‌ها را تاریک‌ترین ادوار تاریخ آمریکا توصیف کرد. دسامبر سال هزار و نهصد و چهل و یک (زمان شروع جنگ جهانی دوم)، سپتامبر دو هزار و یک (زمان حملات به برج‌های دوقلوی آمریکا) و ماه آوریل سال دو هزار و بیست. در آوریل امسال بیش از هفتاد و هفت هزار آمریکایی جانشان را از دست دادند. بیست میلیون فرصت شغلی نیز در این ماه در آمریکا از دست رفت.
خبرنگار شبکه در ادامه گفت: این وضعیت را می‌توان فاجعه عظیم اقتصادی خواند.
رنگین پوستان و فقرا، بیشترین قربانیان کرونا در نیویورک هستند
فرماندار ایالت نیویورک تصریح کرد فقرا و رنگین پوستان، قربانیان اصلی بیماری کووید-۱۹ در آمریکا هستند.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، اندرو کومو فرماندار دموکرات ایالت نیویورک در نشست خبری در جمع خبرنگاران در نیویورک گفت: بیماری کووید-۱۹ در ایالت نیویورک اقشار مختلف را تحت تاثیرات سوء خود قرار داده است، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد گروه‌های فقیر و اقلیت در نیویورک بیشترین ضربات را از این بیماری متحمل شده اند. ما بررسی‌هایی انجام داده ایم و براساس این بررسی‌ها مشخص شد از بیست و یک مجموعه مدنظر قرار گرفته، در بیست مجموعه تعداد سیاهپوستان و/یا تعداد لاتین تبار‌های مبتلا به این بیماری بیش از دیگران (سفیدپوستان) بود. پس می‌بینیم که این مسئله، مشکل است. همین مسئله درباره تعداد موارد بستری شدن این افراد در بیمارستان‌ها مشهود است. باید به صورت جدی به این مسئله پرداخته شود.
۰۰:۱۵:۰۲
اوضاع بیکاری در آمریکا فاجعه آمیز است
خبرنگار اقتصادی روزنامه نیویورک تایمز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی گفت اوضاع بیکاری در آمریکا فاجعه آمیز است.
مجری ابتدا پرسید: نیل آروین، من از شما دو سوال دارم: سوال نخست این است که این شرایط تا چه اندازه بد خواهد شد؟ من می‌دانم که همه از شما این سوال را می‌کنند. سوال دوم این است که چه تعداد از این مشاغل دیگر احیا نخواهند شد؟
نیل آروین در پاسخ گفت: اوضاع فوق العاده بد است. آمار بیکاری که امروز صبح منتشر شد تنها نوک کوه یخ است. این‌ها آماری است که از نتایج نظرسنجی‌هایی به دست آمده که در هفته دوم ماه آوریل انجام شده است، یعنی نزدیک به یک ماه قبل. اوضاع از آن زمان تا کنون بدتر شده است. اوضاع بیکاری در آمریکا فاجعه آمیز است. سوال دوم شما این بود که چه تعداد از این مشاغل باز خواهد گشت. این سوالی نیست که اقتصاددانان واقعاً بتوانند جواب دهند. این مسئله به میزان احساس امنیت مردم برای رفتن به سر کار - به فروشگاه‌ها و رستوران‌ها - بستگی دارد. مادامی که مردم برای رفتن به سر کار احساس امنیت نکنند این میزان بیکاری ادامه خواهد داشت. ممکن است ما شاهد بازگشت برخی مشاغل و بازگشایی برخی کسب و کار‌ها در برخی ایالت‌ها باشیم، اما مادامی که مردم در انجام فعالیت‌های اقتصادی احساس آرامش و راحتی نکنند اوضاع همچنان بد خواهد بود.
یک بیماری نادر التهابی ناشی از ویروس کرونا جان سه کودک را در نیویورک گرفت
اندرو کومو فرماندار نیویورک روز شنبه گفت: سه کودک در شهر نیویورک در اثر ابتلا به یک بیماری التهابی نادر که معتقدند با ویروس کرونا ارتباط دارد فوت کرده اند.
وی روز جمعه فوت یک کودک ۵ ساله در ارتباط با ویروس کرونا و نیز بروز یک سندرم را که نشانه‌های مشترکی با شوک ناشی از مواد سمی و نیز بیماری التهابی کاوازاکی دارد فاش کرده بود.
فوت این کودک ۵ ساله نخستین مورد فوت در اثر ابتلا به این بیماری نادر در نیویورک است.
بیکار شدن ۲۵.۵ میلیون نفر در آمریکا فقط در یک ماه
با شیوع کرونا فقط در یک ماه بیش از بیست و پنج میلیون نفر در آمریکا بیکار شدند.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، آثار شیوع بیماری کووید-۱۹ برای اقتصاد و بویژه بازار اشتغال آمریکا به شدت تکان دهنده بوده است. آمار رسمی اعلام شده در آمریکا نشان می‌دهد فقط در ماه آوریل، بیست میلیون و پانصد هزار نفر در آمریکا بیکار شدند و برای دریافت خدمات بیمه بیکاری، درخواست دادند. در حال حاضر آمار بیکاری در آمریکا به چهارده ممیز هفت دهم درصد رسیده است.
باید مدنظر داشت که در هفته گذشته، سه میلیون و دویست هزار نفر دیگر در آمریکا بیکار شدند و بیمه بیکاری درخواست کردند. با این اوصاف، شمار افراد بیکار شده در آمریکا از اواسط ماه مارس تاکنون به سی و سه میلیون نفر رسیده است.
یک بیماری نادر التهابی ناشی از ویروس کرونا جان سه جوان را در نیویورک گرفت
فرماندار نیویورک گفت: یک بیماری نادر التهابی ناشی از ویروس کرونا جان سه شهروند جوان را در این ایالت گرفت.
اوباما، عملکرد ترامپ، فاجعه بار است
باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا عملکرد ترامپ را در قضیه کنترل کرونا، فاجعه بار توصیف کرد.
به گزارش سی ان ان، باراک اوباما و شماری از مقامات دولت او از عملکرد دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا در قضیه بیماری کووید-۱۹ به شدت انتقاد کرده اند.
انتقاد اخیر اوباما از ترامپ بسیار شدیداللحن و یکی از تندترین انتقاد‌هایی است که از زبان او شنیده ایم. در واقع، انتقاد اوباما یکی از تندترین و شدیدترین انتقاد‌های تاریخ آمریکا است که از زبان رئیس جمهور قبلی علیه رئیس جمهور کنونی آمریکا مطرح می‌شود. البته این سخنان اوباما را باید در قالب رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری مدنظر داشت. هرچه به زمان انتخابات ماه نوامبر نزدیک می‌شویم نقش اوباما در حمایت از جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات امسال بیشتر و بیشتر می‌شود. اوباما انتقاد‌های اخیر خود را در گفتگویی خصوصی با شماری از دانشجویان آمریکایی مطرح کرده است. گفته می‌شود هدف از این سخنان اوباما این است که مسئولان و مقامات دولت اوباما برای حمایت از ستاد انتخاباتی جو بایدن نقش فعالتری ایفا کنند و فعالتر شوند. اوباما درسخنان اخیر خود از دولت ترامپ در چند حوزه انتقاد کرده است. یکی از انتقا‌های اوباما از ترامپ به پرونده مایکل فلین مربوط است. فلین مشاور سابق امنیت ملی دولت ترامپ بود. او در سال دو هزار و هجده اعلام کرد به اف بی آی دروغ گفته است و خودش به جرم خودش اعتراف کرد. اما چند روز پیش وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد قصد دارد از مایکل فلین رفع اتهام کند. اوباما این اقدام را عامل به خطر افتادن قانون در آمریکا توصیف کرده است. اوباما از این تصمیم وزارت دادگستری آمریکا به شدت انتقاد کرده است.

اوباما در تماسی تلفنی تصریح کرد: هیچ جایی در گذشته مسبوق به سابقه نیست که فردی باوجود سوگندخوردن، دروغ بگوید و محکوم هم شود، اما اینگونه رها شود. این نوع مسائل، نگران کننده است. این رویه نه تنها برای هنجار‌های نهادینه نگران کننده است بلکه درک اساسی ما را از حاکمیت قانون نیز به خطر می‌اندازد.
البته این سخن اوباما درست نیست که مایکل فلین به ادای سوگند دروغ محکوم شده است. فلین اعلام کرده است به اف بی آی دروغ گفته است و نه اینکه سوگند خورده باشد و دروغ گفته باشد. نکته دیگری که باید مدنظر داشت این است که مایکل فلین خودش در دولت اوباما کار می‌کرد و ریاست اداره اطلاعات نظامی را برعهده داشت و اوباما به ترامپ گفته بود که فلین را اخراج نکند و یکی از معدود حوزه‌هایی بود که ترامپ به حرف اوباما گوش کرد!
یکی دیگر از انتقاد‌های شدید اوباما از ترامپ به عملکرد او در ماجرای شیوع بیماری کووید-۱۹ مربوط می‌شود. اوباما عملکرد ترامپ را در این ماجرا "فاجعه بار و آشفتگی تمام عیار" توصیف کرد.
ابتلای یکی از دستیاران معاون ترامپ به کرونا
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، در دو روز اخیر دو نفر از کارکنان کاخ سفید به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شدند و همین مسئله نشان می‌دهد که هیچ جا در آمریکا از این بیماری مصون نیست. سخنگوی مطبوعاتی دفتر مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا نیز به این بیماری مبتلا شده است. نتیجه تست کرونای وی روز گذشته مثبت اعلام شد. دو روز پیش نیز نتایج تست کرونای پیشکار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مثبت شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی