اعلام آمادگی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه پسماند میاندوآب


اعلام آمادگی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه پسماند میاندوآب

مهاباد- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر میاندوآب گفت: بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در خصوص مدیریت حوزه پسماند این شهر اعلام آمادگی کرده و طرح‌هایی نیز در این خصوص ارائه شده است.

فخرالدین آذریان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در خصوص حل معضل پسماند از کارشناسان شهرداری و سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌گذاری دعوت و روز گذشته با حضور اولین گروه سرمایه‌گذاری از تهران در ساختمان این شورا جلسه برگزار شد.

وی افزود: این گروه سرمایه‌گذاری اطلاعات مورد نیاز را در اختیار کارشناسان شهرداری قرار خواهد داد و بعد از توافق به نتیجه مشترک خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه علاوه‌ بر این گروه، سرمایه‌گذاران دیگر و بومی، آمادگی خود را اعلام کرده‌اند، گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر میاندوآب تلاش خود را برای حل سریع‌ معضل پسماند به کار بسته ‌است.

رییس شورای اسلامی شهر میاندوآب با بیان اینکه راه‌اندازی واحد کمپوست و دفن اصولی و بهداشتی زباله هدف اصلی این سرمایه‌گذاران در سایت جدید است، اظهار داشت: سایت جدید پسماند شهرداری که مطالعه بر روی آن انجام گرفته و مورد تصویب نهادهای ذیربط واقع شده، در منطقه «تلخاب» قرار دارد.

آذریان با بیان اینکه در کنار تعیین تکلیف مکان جدید، زباله‌ها به شکل بهداشتی دفن خواهد شد، افزود: تلاش می‌شود تا با جذب سرمایه‌گذار نسبت به مدیریت اصولی پسماندها با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط از جمله محیط زیست اقدام شود.

وی با بیان اینکه شورای شهر تلاش خود را برای انجام اقدام عملی از سوی یکی از سرمایه‌گذاران بومی انجام خواهد داد، اضافه کرد: با معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی نیز رایزنی‌ها برای دعوت از این سرمایه‌گذار انجام گرفته تا در صورت داشتن توانایی برای انجام کار از وی حمایت شود و در غیر اینصورت کار به دیگر سرمایه‌گذاران واگذارشود.

وی با اشاره به دفن موقت زباله‌ها در مکانی با تایید شورای تامین شهرستان، گفت: پس از تایید و مشخص شدن سایت اصلی، زباله‌های دفن شده در سایت موقت به سایت اصلی انتقال داده خواهد شد.

وی از مردم میاندوآب به خاطر انباشت زباله طی روزهای گذشته در سطح شهر عذرخواهی کرد.

موضوع پسماند میاندوآب از مدت‌ها پیش به علت اشباع شدن محل سابق دفن زباله این شهر و مشخص نشدن مکان جدیدی برای آن به چالش بزرگی پیش‌روی مسوولان این شهرستان تبدیل شده است.

پسماند میاندوآب از اوایل سال گذشته به یک بحران در این شهرستان تبدیل شد به طوری در پی نبود محل مناسب، مدتی پسماندها در محل سابق کارخانه آسفالت شهرداری انباشت و در آنجا نیز پس از بسته‌بندی، شبانه به یکی از شهرهای استان انتقال می‌یافت و با گذشت مدتی این روند نیز با اعتراض شهروندان ساکن در این منطقه مواجه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج