رفع تصرف 13 هکتار از اراضی ملی خوی


رفع تصرف 13 هکتار از اراضی ملی خوی

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: 13 هکتار از اراضی ملی شهرستان خوی که در محدوده اراضی ملی قرار داشت، به همت یگان حفاظت این اداره‌کل رفع تصرف شد.

سیدمحسن حمزه‌لو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارزش اراضی رفع تصرف شده، ٢٠٠ میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: برخورد قاطع با پدیده زمین‌خواری در اولویت این اداره‌کل بوده و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص حفاظت از منابع و اراضی ملی، این اداره‌کل با عزم راسخ وارد عرصه حفاظت از اراضی ملی و دولتی شده و پیگیر برخورد قاطع با متصرفان است.

وی ادامه داد: یگان حفاظت اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در ارزیابی عملکرد و فعالیت‌ها در سال گذشته رتبه سوم را از آن خود کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: یگان حفاظت این اداره‌کل در سال گذشته با تشکیل ٢۴ فقره پرونده و اجرای احکام قطعی و رفع تصرف فوری موفق به آزادسازی ١٩١ هزار و ٣۴ مترمربع شدند.

سیدمحسن حمزه‌لو بیان کرد: ارزش اراضی رفع تصرف شده ٢٠٠ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی تاکید کرد: از تمامی امکانات موجود استفاده می‌شود تا از تصرف اراضی دولتی و ملی جلوگیری و سیاست‌های ابلاغی به نحو احسن اجرا شود.

آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های موفق در حراست از منابع طبیعی است و سالانه صدها هکتار از عرصه‌های ملی که توسط سودجویان تصرف می‌شود با همکاری دستگاه قضایی به جمع اراضی ملی و در اختیار دولت افزوده می‌شود.

این استان بیش از ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار عرصه ملی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل