نقش‌آفرینی خلاق ایکنا در گسترش گفتمان دینی رسانه‌ای


نقش‌آفرینی خلاق ایکنا در گسترش گفتمان دینی رسانه‌ای

رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیة با بیان اینکه 17 سال تلاش یک رسانه تخصصی قرآنی در عرصه بین‌الملل دستاورد افتخارآمیزی برای مجموعه رسانه‌ای کشور است، گفت: ایکنا از رسانه‌های پیشگام در ترویج گفتمان دینی محسوب می‌شود که ورودش به موضوعات خلاقانه، ابتکاری و نوآورانه بوده است و در این باره نقش مؤثری را ایفا می‌کند.

نقش‌آفرینی خلاق ایکنا در گسترش گفتمان دینی رسانه‌ای

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیة، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به نقش این رسانه در توسعه نگاه قرآنی به مسائل روز، بیان کرد: توجه این خبرگزاری به مسائل اجتماعی از نگاه قرآنی رویکرد ویژه‌ای است که بی شک می‌تواند در توسعه فرهنگ قرآنی مؤثر باشد.

وی افزود: پیشینه فعالیت خبرگزاری بین‌المللی قرآن نیز تا حد زیادی در این مسیر بوده و با قوت ادامه دارد. برای نمونه پدیده اجتماعی اخیر، یعنی بیماری کرونا و نحوه مواجهه با اینگونه ابتلائات از منظر قرآن موضوع مهمی است که در ایکنا به خوبی به آن پرداخته شده است.

رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیة با اشاره به نقش ایکنا در گسترش گفتمان دینی رسانه‌ای عصر کنونی، تأکید کرد: این خبرگزاری از رسانه‌های پیشگام در ترویج گفتمان دینی محسوب می‌شود. در سال‌های اخیر شاهد حضور رسانه‌های متعدد و متنوعی در این عرصه هستیم. با این حال نقش ایکنا در ورود به موضوعات خلاقانه، ابتکاری و نوآورانه بوده است و نقش مؤثری را ایفا می‌کند.

وی اظهار کرد: حضور یک رسانه فعال و تخصصی در عرصه بین‌المللی قرآنی با سابقه قریب به دو دهه، دستاورد افتخارآمیزی برای مجموعه رسانه‌ای کشور شمرده می‌شود. ایکنا باید تلاش کند که از مرجعیت و مقبولیت ویژه و نمونه‌ای در حوزه اطلاع‌رسانی امور قرآنی و دینی برخوردار شود. تردیدی نیست که در دنیای امروز نقش یک رسانه فعال قرآنی در ترویج تفکر و فرهنگ قرآنی و مهجوریت‌زدایی از قرآن غیرقابل انکار است. ایکنا از آغاز با چنین داعیه‌ای پا به عرصه نهاد.

حجت‌الاسلام عباسی یادآور شد: پیشینه این رسانه و خدماتش به ساحت قرآن کریم شایان تقدیر است. گسترش فرهنگ و معارف قرآنی مسئولیت و هدف این خبرگزاری است. با ملاحظه تجربه چندین ساله ایکنا و اشتیاق آن برای فعالیت در عرصه بین‌الملل، آینده درخشان و امیدبخشی برای این رسانه امید می‌رود.

گفت‌وگو از اکبر پوست‌چیان

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟