استخراج 12.3 میلیون تن سنگ مس درفروردین ماه


استخراج 12.3 میلیون تن سنگ مس درفروردین ماه

تهران- ایرنا- میزان استخراج سنگ مس در فروردین ماه امسال به 12 میلیون و 37 هزار و 822 تن رسید که بیش از 53 درصد آن سهم مس سرچشمه است.

گزارش روز چهارشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا برپایه جداول آماری مربوطه حاکی است، مجموع عملکرد معادن دره آلو( بردسیر - کرمان)، دره زار ( سرچشمه- کرمان)، چاه فیروزه (شهر بابک - کرمان)، چهل کوره ( زاهدان)، ایجو ( شهربابک)، سونگون (آذربایجان شرقی)، سرچشمه و میدوک ( شهربابک) در نخستین ماه امسال نسبت به ماه مشابه در سال گذشته افت ۲۱ درصدی دارد.

میزان تولید مس کاتدی در نخستین ماه امسال در واحدهای سرچشمه و میدوک به رقم ۱۷ هزار و ۹۵۹ تن رسید که در مقایسه با فروردین ۹۸ کاهش ۱۷ درصدی دارد.

همچنین میزان کنسانتره مس تولیدی در فروردین ۹۹ به رقم ۱۰۲ هزار و ۹۰۲ تن رسید که در مقایسه با فروردین پارسال تفاوت معناداری را نشان می دهد.

علاوه بر این آند مس تولیدی سرچشمه و خاتون آباد هم در فروردین امسال به رقم ۳۰ هزار و ۶۹۰ تن رسید که نسبت به ماه مشابه سال گذشته افت دو درصدی دارد.

براساس جداول مورد بررسی در واحد های سرچشمه و میدوک فروردین امسال به میزان ۶۶ کیلو گرم لجن طلا و نقره حاصل شد که در مقایسه با فروردین ۹۸ افزایش ۵۳ درصدی دارد.

به گزارش ایرنا، وزارت صنعت اردیبهشت ماه اعلام کرد: پارسال تولید مس کاتد به رقم رکورد گونه ۲۵۲.۳ هزار تن رسید که در طول تولید این فلز راهبردی بی سابقه بود و نسبت به عملکرد سال ۹۷ رشد ۱.۲ درصدی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند