تصویری آموزنده از احترام رسول خادم به پدرش


رسول خادم بعداز کناررفتن از پست و منصبش، فرصتی برای خودش ساخت تا بیشتر در میان مردم باشد و از او مصاحبه یا گفتگویی درمورد اداره کشتی یا ورزش کشور شنیده نشده است. او را عضو گروه سیاسی مشخصی نمی‌دانند و حاضر نشد برای ماندن تن به مصلحت بدهد.

رسول خادم که در دوران پهلوانی و قهرمانی‌هایش بخاطر سبک حساب گرانه و متفکرانه مبارزه روی تشک ، لقب فیلسوف کشتی را یدک می‌کشید بعد از دوران قهرمانی سمت سیاست رفت و با اقبال مردمی ، نماینده شورای شهر تهران شد و حتی تا آستانه کسب عنوان شهردار پایتخت نیز پیش رفته بود.

به گزارش تابناک ورزشی، زمزمه ریاست خادمِ جوان بر سازمان تربیت بدنی وقت در ابتدای دوران انتخاب محمود احمدی‌نژاد به ریاست جمهوری ( دور اول ) مطرح بود اما سیاسی‌کاری باعث شد این صندلی هیات دولت و کابینه به محمد علی‌آبادی گزینه اصلی وزارت راه برسد! این تغییر لحظات آخری ضربه بزرگی برای رسول جوان و باانگیزه بود. رسول بخاطر هدایت و نجات کشتی ایران، ریاست فدراسیون کشتی را بر حضور مجدد در شورای شهر ترجیح داد تا دو شغله نباشد و از میدان پر حیله سیاست هم کنار بکشد اما در ورزش هم او با تصمیمات کمابیش سیاسی دولت ساز مخالفت کوک کرد.

در دوران ریاست او بر کشتی ایران، اتفاقات زیادی رقم خورد ولی کشتی از لحاظ اقتصادی تا حد زیادی از بودجه وزارت ورزش و دولت مستقل و بی‌نیاز بود. استقبال موسسات تجاری از درخواست رسول خادم که باوجود پایان دوران درخشش روی تشک هنوز هم فرد معتبری بود ، دوران پردرآمدی برای کشتی‌گیران رقم زد اما رسول سر سازگاری با مدیران وزارت ورزش نداشت و ترجیح داد چندین بار استعفا بدهد و از فدراسیون برود.

بعد از چندین بار قهر و آشتی، آخرین کناره‌گیری خادم با انتشار نامه‌ای خطاب به مسوولان برای تعیین تکلیف تقابل‌های احتمالی کشتی‌گیران ایرانی با نمایندگان رژیم صهیونیستی و اتخاذ موضعی روشن و رسمی رخ داد که گویا مواضع وی با سیاست های کلان تطبیق نداشت و ناچار خادم از کار کنار کشید. اما پرسش این است که اگر قرار به تصویب رسمی این اقدام بود، چرا خادم را ناچار به کناره گیری کردند.

رسول دور از هیاهوی سیاست و ورزش؛ مشغول امداد به بلادیدگان

بعد از دوران رسول خادم نیز کشتی چندین ماه درگیر بلاتکلیفی ها و انتصاب یک نماینده مجلس به عنوان سرپرست فدراسیون شد تا اینکه سرانجام در انتخاباتی بحث برانگیز و پر از ردصلاحیت، از جمله حذف امیرخادم ، علیرضا دبیر با گرفتن مجوز نهادهای نظارتی ، تکیه بر جای رسول بزند. انتقاداتی از اوضاع مالی نابسامان فدراسیون هنگام تحویل و یا ناکامی‌ ماههای آخر تیمهای ملی کشتی به گوش می‌رسید اما رسول خادم در میدان زندگی نشان داد همچنان همان روحیه و خصلت مردمی بودن و خاکی زیستن را حفظ کرده است چراکه طی بلایای طبیعی که طی یکی دو سال اخیر بر مردم اقصی نقاط ایران گذشته، رسول خادم همراه چندین چهره بی ادعای کشتی ایران به کمک و یاری مصیبت دیدگان و زجرکشیدگان شتافتند و پرده هایی از زیست جهان پهلوان غلامرضا تختی نیم قرن بعداز مرگ او و در روزهایی که گفته می‌شود صفات برجسته پهلوانی در جامعه مدرن مرده است، زنده شد.

رسول خادم بعداز کناررفتن از پست و منصبش، فرصتی برای خودش ساخت تا بیشتر در میان مردم باشد و از او مصاحبه یا گفتگویی درمورد اداره کشتی یا ورزش کشور شنیده نشده است. او را عضو گروه سیاسی مشخصی نمی‌دانند و حاضر نشد برای ماندن تن به مصلحت بدهد. او حتی برای فرار از شایعه کارشکنی یا اعمال فشار به مقامات داخلی در راستای ایده و عقیده شخصی‌اش، از کرسی بین المللی هیات رییسه فیلا هم استعفا داد و این جایگاه کلیدی که بعد از بک دهه تلاش سرانجام نصیب ایران شده بود هم به راحتی از دست رفت.

یاد فیلا از چهره‌ای که می‌خواهد شبیه تختی باشد

فیلا امروز در گزارشی، رسول خادم را یکی از پنج چهره برتر تاریخ کشتی ایران معرفی کرد اما بدون تردید خارج از جنبه های فنی و تعداد مدال‌های جهانی و المپیک، رسول به رغم برخی ایرادات و نقدهای مدیریتی که شاید صحیح نیز باشند، از جنبه نیمرخ شخصیتی نزدیکترین چهره و روحیه به غلامرضا تختی را به نمایش گذاشته است و پشت جهان پهلوان مردمی تاریخ معاصر، می‌ایستد.

تصویری آموزنده از احترام رسول خادم به پدرش

نحوه ایستادن رسول خادم در عکس فوق مقابل پدر پابه سن گذاشته که خود کسوت مربیگری در کشتی دارد و از چهره‌های قدیمی کشتی ایران بوده است، نشانگر نوع خضوع و افتادگی نزد پدر و استاد است که ‌می‌تواند برای نسل آتی و ستاره های امروزی ورزش ایران ، خود یک کلاس آموزش ادب و اخلاق باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی