تصویری قدیمی از ضریح ائمه بقیع (ع)


تصویری قدیمی از ضریح ائمه بقیع (ع)

تصویری قدیمی از ضریح ائمه بقیع (ع) را مشاهده می‌کنید.

تصویری قدیمی از ضریح ائمه بقیع (ع)

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) تصویری قدیمی و کمتر دیده شده از ضریح حرم ائمه بقیع (ع) در فضای مجازی منتشر شد.

امام حسن مجتبی (ع) در ۱۵ ماه مبارک رمضان سال سوم هجری در مدینه متولد شدند و در ۲۱ ماه رمضان سال ۴۰ هجری پس از شهادت امام علی (ع) به امامت رسیدند.

امام مجتبی (ع) اولین نوه پیامبر اکرم (ص) در ۲۸ صفر سال ۵۰ قمری بر اثر مسمومیت به شهادت رسیدند و در قبرستان بقیع در شهر مدینه به خاک سپرده شدند.

بیشتر بخوانید: رهبر انقلاب: امام حسن (ع) شجاع‌ترین چهره‌ تاریخ اسلام است

قبرستان بقیع که قبور مطهر امام حسن مجتبی (ع)، امام جعفر صادق (ع)، امام زین العابدین (ع)، امام محمد باقر (ع)، حضرت فاطمه زهرا (س) و شماری از دیگر بزرگان مانند ام‌البنین مادر حضرت ابوالفضل العباس (ع) و جعفر طیار در آن واقع است، تا کنون دوبار به دست وهابیان تخریب شده است که این رویداد ابتدا در سال ۱۲۲۰ قمری و سپس در سال ۱۳۴۴ قمری رخ داده است.

پیش از این ائمه و بزرگانی که در این قبرستان مدفون هستند، بقعه‌ها و حرم‌هایی داشتند که محل زیارت دوست‌داران آن‌ها از سراسر دنیا بود، اما پس از این تخریب ها، در حال حاضر قبور همه بزرگان، خاکی بوده و حرم و ضریحی ندارد.

در ادامه تصویری از ضریح قدیمی حرم چهار امام معصوم مدفون در بقیع را مشاهده می‌کنید:

تصویری قدیمی از ضریح ائمه بقیع (ع)

انتهای پیام/


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر ماکت آیفون 16 پرو مکس در کنار آیفون 15 پرو مکس منتشر شد