مدارس قم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بازگشایی شد


مدارس قم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بازگشایی شد

قم- ایرنا- معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: مدارس این استان با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی از امروز 27 اردیبهشت‌ماه به روی دانش آموزان و معلمان بازگشایی شد.

مجتبی رمضان بیگی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر اساس این دستورالعمل که در ۲ بخش رعایت موازین بهداشتی و برنامه درسی دانش آموزان تنظیم‌شده است،‌ دانش‌آموزانی که نیاز به رفع اشکال دارند باید در مدارس حاضر شوند.

وی بابیان این‌که حضور حداکثری دانش آموزان در مدارس مطرح نیست، اضافه کرد: با توجه به این‌که دانش آموزان باید دست‌کم با یک متر فاصله در کلاس درس حاضر شوند،‌ هر کلاس حداکثر با یک‌سوم جمعیت می‌تواند شکل بگیرد.

وی ادامه داد: تمام فوق‌برنامه‌ها ازجمله زنگ ورزش،‌ مراسم آغازین و نماز جماعت از برنامه مدارس حذف‌شده و تمام دانش آموزان باید با ماسک و دستکش وارد کلاس درس شوند.

رمضان بیگی خاطرنشان کرد: مدیران واحدهای آموزشی موظف هستند هر روز قبل از ورود دانش آموزان به مدرسه، فضای کلاس را ضدعفونی و از تجمع دانش آموزان و معلمان جلوگیری نمایند.

وی افزود: در راستای ضدعفونی کردن واحدهای آموزشی،‌ از ظرفیت خدمتکاران مدارس، بسیج فرهنگیان، بسیج محلات و انجمن اولیا و مربیان استفاده‌شده است.

وی به خانواده‌ها توصیه کرد: دانش‌آموزانی که نیاز به رفع اشکال دارند در کلاس حاضر شوند، زیرا دانش آموزان کم سن و سال در رعایت مسائل بهداشتی ضعیف‌تر عمل می‌کنند.

معاون آموزش‌وپرورش قم با اشاره به این‌که در حال حاضر سرویس مدارس حذف‌شده است،‌ تاکید کرد: خانواده‌ها باید شخصا برای جابه‌جایی دانش آموزان اقدام نمایند و از حضور فرزندانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای از جمله دیابت، آسم، خودایمنی و مشکلات قلبی هستند، اجتناب کنند.

وی افزود: دانش آموزان و معلمانی که بنا به هر دلیلی مشکل و علامتی از بیماری دارند باید به مدیر مدرسه اطلاع دهند تا تدابیر لازم انجام شود.

جمعیت دانش‌آموزی قم در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ حدود ۲۶۵ هزار نفر است که در ۶۶۵ مدرسه با ۶ هزار و ۷۸۳ کلاس درس ساماندهی شده‌اند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


25 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در قم سنجش می‌شوند