رزمایش همدلی کانون منتظران مهدی(عج) میناب/از توزیع غذای گرم تا ترغیب مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی


رزمایش همدلی کانون منتظران مهدی(عج)  میناب/از توزیع غذای گرم تا ترغیب مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی

این روزها که کروناویروس بی رحمانه در حال جولان دادن است، کانون فرهنگی هنری منتظران مهدی(عج) روستای ملاجماتی شهرستان میناب ضمن توجیه و ترغیب مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی، با پخت و توزیع غذای گرم به یاری نیازمندان می شتابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان میناب، کانون های فرهنگی هنری که فلسفه وجودی آنها احیای کارکردهای واقعی مساجد است در ایامی که برنامه های روتین این خانه های امن الهی به تعطیلی کشیده شد با ابتکار خلاقانه جوانان نخبه و متعهد و با حمایت پیشکسوتان به ویژه هیئت امنا مساجد و زیر نظر امام جماعت و با همکاری بسیج و هیئت های مذهبی، برنامه های حمایتی در راستای پیشگیری و مقابله با کروناویروس را طراحی و اجرا کردند.

این اقدامات موثر که به صورت خودجوش و آتش به اختیار صورت می گرفت و همچنین فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرای رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور را برانگیخت تا این برنامه ها را پس از بررسی نقاط قوت و ضعف به صورت طرحی ملی به نام « راهکار » طراحی و به استان ها جهت اجرا در سطح مساجد ابلاغ کند.

هم اکنون این طرح همزمان با سراسر کشور در بیش از هزار کانون فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در حال اجراست که یکی از این مراکز، کانون فرهنگی هنری منتظران مهدی(عج) مسجد صاحب الزمان(عج) روستای ملاجماتی است.

رزمایش همدلی کانون منتظران مهدی(عج)  میناب/از توزیع غذای گرم تا ترغیب مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی

« جعفر ذاکری دون نیایی »، مدیرکانون فرهنگی هنری منتظران مهدی(عج) گفت: پس از شیوع کروناویروس و اپیدمی بیماری کووید 19 که موجب خسارت وارد شدن به اقتصاد و معیشت بسیاری از خانواده ها به ویژه در مناطق روستایی علی الخصوص روستای ملاجماتی شد، کانون با تشکیل هیئت اندیشه ورز درصدد عملیاتی کردن فرامین رهبری و حمایت از فقرا و نیازمندان برآمد.

وی اعلام فراخوان جلب حمایت های مردم خیر و نیک اندیش نخستین گام کانون برای اجرای رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه بود، افزود: استقبال خوب خیرین موجب شد تا بسته های غذایی شامل اقلام ضروری تهیه و بین خانواده های نیازمند و آسیب دیده از کرونا توزیع شود.

مدیرکانون فرهنگی هنری منتظران مهدی(عج) روستای ملاجماتی شهرستان میناب ادامه داد: تهیه مواد غذایی و پخت غذای گرم و توزیع بین خانواده های ایتام و فقرا به ویژه در وعده های افطاری ماه مبارک رمضان یکی دیگر از برنامه های این کانون در رزمایش همدلی بود.

رزمایش همدلی کانون منتظران مهدی(عج)  میناب/از توزیع غذای گرم تا ترغیب مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی

وی اضافه کرد: 45 بسته مواد غذایی شامل برنج ، روغن، قند، مایع، نمک نیز در دو هفته گذشته بین نیازمندان روستای ملاجماتی توزیع شد.

ذاکری دون نیایی همچنین از برنامه ریزی و تلاش اعضای کانون برای توجیه و ترغیب اهالی برای رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری و مقابله با کرونا به عنوان بخش دیگری از اقدامات صورت گرفته در قالب طرح ملی راهکار یاد کرد.

وی با اشاره به همت واحد خواهران کانون فرهنگی هنری منتظران مهدی(عج) در راه اندازی کارگاه متمرکز تولید ماسک در روستای ملاجماتی، گفت: بیش از 400 ماسک تولید و بین افرادی که بیمارهای زمینه ای دارند و فعالان کسب و کارهای پرخطر توزیع شد.

رزمایش همدلی کانون منتظران مهدی(عج)  میناب/از توزیع غذای گرم تا ترغیب مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی

نخستین بار سی ام ماه دسامبر بود که وجود ویروس کرونا در شهر ووهان کشور چین گزارش شد و به سرعت به کشور های اطراف و سپس اقصی نقاط جهان انتقال یافت و به گفته « علی اکبر حق دوست »، رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی کرونا، این ویروس از اوایل بهمن به صورت خزنده و بی علامت در ایران چرخش داشته است.

سرانجام این ویروس منحوس اقصی نقاط کشور ما را نیز تحت تاثیر خود قرار داد تا جایی که جامعه را مجبور به پذیرش طرح فاصله گذاری اجتماعی برای گسسستن رشته انتقال کرد و از اسفند ماه سال قبل تاکنون در جریان اجرای این طرح، اقتصاد و معیشت بخش اعظمی از جامعه را دستخوش تغییر و تحولات کرد که کانون های فرهنگی هنری مساجد با درک صحیح شرایط موجود با بهره گیری از پتانسیل و ظرفیت های بومی به یاری اقشار آسیب پذیر شتافتند.


گفتنی است؛ روستای ملاجماتی با بیش از ۸۰۰ نفر جمعیت که شغل اکثر اهالی آن کارگری است و در همسایگی روستاهای نصیرایی، تمبانو و تالار در فاصله چهار کیلومتری مرکز شهر میناب قرار دارد.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد