افزون بر 900هزار دفترچه تامین اجتماعی در هرمزگان از اعتبار سنجی بی نیاز می‌شوند


افزون بر 900هزار دفترچه تامین اجتماعی در هرمزگان از اعتبار سنجی بی نیاز می‌شوند

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان گفت:افزون بر 900 هزار دفترچه تامین اجتماعی درمراکز درمانی ملکی و غیرملکی طرف قرارداد این سازمان ازفرآیند اعتبار سنجی بی نیاز می‌شوند.

بدین ترتیب از ابتدای خرداد امسال بیمه شدگان زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی از مراجعه به مراکز و شعب این سازمان در ۱۵۸ مراکز ملکی و پزشک زیر مجموعه تامین اجتماعی و ۲۱ بیمارستان، ۱۱۸ داروخانه، ۲۰ دندانپزشک، ۸۴ پزشک عمومی، ۹۴ پزشک متخصص و ۲۳ پزشک فوق تخصص برای انجام فرآیند تأمین اعتبار دفترچه درمانی ندارند.

سید فاضل حیدری بلوکی روز سه شنبه در این خصوص اظهار داشت: این اقدام از هزینه‌های زائد افراد زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی در هرمزگان شامل ۳۲۶ هزار و ۱۳۴ نفر بیمه شده اصلی و ۵۷۴ هزار و ۳۳۱ نفر بیمه شده تبعی می‌کاهد.

وی این اقدام را در راستای حذف تدریجی دفترچه درمانی توصیف کرد و اضافه کرد: بدین ترتیب بررسی و کنترل استحقاق درمان بیمه‌شدگان با استفاده از روش‌های جایگزین شامل USSD، Mobile App، SMS و نرم‌افزارهای وب medical.tamin.ir و darman.tamin.ir قابل انجام است.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان خاطر نشان کرد: فرآیند اخذ استحقاق درمان در بخش بستری ضمن رعایت اصول و قواعد رفع همپوشانی‌های درمانی سازمان‌های بیمه گر پایه همچنان به قوت خود باقی است.

مراکز درمانی طرف قرارداد اعم از پزشکان، داروخانه‌ها، مراکز پاراکلینیک، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها موظف به کنترل استحقاق درمان از یکی از روش‌های ذکر شده هستند.

در صورتی‌که بیمه شده و مستمری‌بگیر به هر دلیل به وضعیت استحقاق درمان خود معترض باشد، می‎تواند از طریق تماس با سامانه "۱۴۲۰" سازمان‎ تامین‌اجتماعی نسبت به پیگیری موضوع اقدام نماید.

در صورتی‌که فرزندان ذکور بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران (۱۹ سال تمام) به دلیل ندادن گواهی تحصیلی معتبر دانشگاهی و همچنین فرزندان اناث آنان به جهت ندادن اصل شناسنامه، در سرویس استحقاق درمان «بدون حمایت درمانی» باشند، تا زمان برقراری تعامل الکترونیکی با پایگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، دادن خدمات درمانی به این دسته از فرزندان برطبق ضوابط و روال جاری سازمان تامین اجتماعی انجام خواهد شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟