1242 نفر در عسلویه فشار خون بالا دارند


1242 نفر در عسلویه فشار خون بالا دارند

بوشهر - ایرنا - رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: هزار و 242 فرد مبتلا به فشارخون در عسلویه شناسایی‌شده و تحت مراقبت قرار دارند.

جاسم زارعی روز جمعه به رسانه‌ها اعلام کرد: مراقبت و پیگیری هزار و ۲۴۲ فرد مبتلا به فشارخون شناسایی‌شده به صورت ماهانه از سوی بهورزان انجام و پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان نیز هر سه ماه یک‌بار این بیماران را معاینه و روند بهبود آنان را کنترل می‌کنند.

وی اضافه کرد: فشارخون بالا عامل بروز سکته‌های قلبی و مغزی است و در صورت مراقبت نکردن می‌تواند منجر به فوت فرد شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: مصرف غذاهای حاوی نمک زیاد یا چربی اشباع‌ شده و مصرف نکردن میوه و سبزی، چاقی و اضافه‌وزن، سیگار کشیدن، مصرف الکل، کم‌تحرکی و نداشتن فعالیت بدنی از عوامل اصلی ایجاد فشارخون هستند.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم ماندن در خانه که منجر به کم‌تحرکی که از عوامل افزایش وزن و در ادامه فشارخون است، از مردم خواست مصرف غذاهای چرب و نمک را به کمترین میزان ممکن برسانند.

زارعی اضافه کرد: مراقبت‌های بهورزان و پزشکان با همکاری و مراجعه مردم امکان پذیر است، اما با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ و برای جلوگیری از تردد غیرضروری مشاوره به افراد تحت مراقبت به صورت تلفنی انجام می‌گیرد.

عسلویه در فاصله ۲۸۵ کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید