برخورد با 18 هکتار زمین‌خواری در مناطق خوش آب و هوای شهمیرزاد


برخورد با 18 هکتار زمین‌خواری در مناطق خوش آب و هوای شهمیرزاد

فرمانده انتظامی استان سمنان از اجرای حکم قضائی و آزاد سازی 18 هکتار از اراضی کشاورزی و دیوار کشی غیر مجاز به ارزش 120 میلیارد ریال در بخش شهمیرزاد شهرستان مهدیشهر خبر داد.

سردار عبدالله حسنی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی دریافت شکوایه‌ای از اداره جهاد کشاورزی شهرستان مهدیشهر مبنی بر ساخت و ساز و دیوار کشی غیرمجاز و شیوع پدیده زمین‌خواری در منطقه خوش آب و هوای شهمیرزاد، فعالیت‌های قانونی پلیس در این راستا آغاز شد.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته پلیس مشخص شد با توجه به اخطارهای مکرر و کتبی اداره جهاد کشاورزی شهرستان به صاحبان املاک، متاسفانه روند ساخت و ساز غیرمجاز همچنان ادامه داشته است.

سردار حسنی به پیگیری‌های مستمر و هماهنگی‌های صورت گرفته پلیس با مقام قضائی در این راستا اشاره و تصریح کرد: در نهایت حکم تخریب املاک و دیوارهای تصرف شده توسط مقام قانونی صادر شد.

وی با اشاره به تعداد بالای متخلفان و امکان ایجاد تنش و پیامدهای احتمالی در اجرای این حکم گفت: تدابیر و پیش بینی‌های لازم برای اجرای هرچه بهتر این دستور قانونی توسط پلیس اندیشیده شد.

این مسئول ارشد انتظامی استان از اجرای طرح ضربتی پلیس با همکاری دیگر عوامل در بامداد گذشته خبر داد و گفت: با تلاش همه دست اندرکاران بیش از 16 هکتار زمین‌های مزروعی که توسط فرد متخلف به 30 قطعه تقسیم و فروخته شده بود رها سازی شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان ارزش ریالی زمین و املاک رها سازی شده را برابر نظر کارشناسان 120 میلیارد ریال اعلام کرد و با توصیه به عموم شهروندان گفت: قبل از معامله هر ملک یا زمینی از قانونی بودن و اثبات مالکیت قانونی و کاربری آن مطمئن شده وسپس برای خرید و یا ساخت و ساز آن اقدام کنید
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز