به گزارش خبرآنلاین آذربایجانغربی، محسن حمزهلو گفت: هماکنون استان رتبه شانزدهم کشور را از نظر آمار راههای اصلی دارد که این وضعیت تناسبی با شرایط این استان با توجه به هممرزی با ۳ کشور و ترانزیتی بودن آن ندارد.
وی گفت: با توجه به شرایط تحریمی کشور و مشکلات اقتصادی، بهبود وضعیت راهها با توجه به اینکه احداث یک کیلومتر راه بالغ بر ۵ میلیارد تومان هزینه دارد، برای دولت سخت و دشوار است به همین دلیل برای بهبود وضعیت راههای استان برای استفاده از خیرین راهساز و سرمایهگذاران بخش خصوصی برنامهریزی کردیم که طی سال گذشته بالغ بر ۴.۶ میلیارد تومان در جاده سرو و یک میلیارد تومان در ورودی پیرانشهر توسط خیرین برای پروژه اهدا شده و پتروشیمی ارومیه نیز برای احداث راهها پیشگام شده و در حال رایزنی با پتروشیمی مهاباد، طلایهداران تکاب و اتاق بازرگانی برای ورود به احداث راهها هستیم.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانغربی اظهار کرد: برنامه طرحریزی شده برای امسال، احداث ۱۶۴ کیلومتر راه با احتساب پروژههای نیمهتمام سال ۹۸ تا پایان خرداد و ۱۲۵ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی تا پایان سال است که کریدور غرب کشور از بازرگان تا بندرامام مهمترین آنهاست.
وی ادامه داد: راه ارومیه به سرو، محور خوی به قطور، مسیر نقده به پیرانشهر از دیگر پروژههای در دست احداث است.
حمزهلو در مورد آزادراه ارومیه به تبریز نیز گفت: این پروژه توسط شرکت ساخت و توسعه آزادراههاست که احداث تونلهای آن سختترین بخش آن بوده و روند اجرایی آن بدلیل مشکلات مالی کندتر شده با این حال در مجموع پروژههای استان تنها ۲ روز تعطیلی در ابتدای سال داشتیم و از روز سوم فروردینماه پروژههای مختلف فعال بودند.
وی میزان بدهی به پیمانکاران بخش خصوصی را ۳۲ میلیارد تومان اعلام کرد.
46