10 هزار شغل در اردبیل ایجاد می شود


10 هزار شغل در اردبیل ایجاد می شود

اردبیل - ایرنا - فرماندار اردبیل گفت: امسال که جهش تولید نام‌گذاری شده 10 هزار شغل جدید در این شهرستان ایجاد می‌شود.

مسعود امامی یگانه روز یکشنبه در جلسه شورای اداری اردبیل افزود: راه‌اندازی واحدهای راکد و غیرفعال در دستور کار قرار گرفته و همه دستگاه‌های اجرایی باید با برگزاری کارگروه های تخصصی تسریع اجرای پروژه‌های عمرانی و اقتصادی را مدنظر داشته باشند.

وی اظهارداشت: بر اساس برنامه‌ریزی امسال ۷۰ واحد صنعتی و تولیدی با سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در شهرستان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار اردبیل گفت: در این شهرستان ۵۴ واحد تولیدی و صنعتی راکد شناسایی شده که با چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۱۶۰۰ نفر اشتغال‌زایی در سال جاری احیا می‌شود.

وی سهم اردبیل از اعتبار تملک دارایی شهرستان را ۵۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: درباره تخصیص این اعتبارات اولویت‌ها در ارتباط با آب شرب روستایی و شهری ، توسعه بخش کشاورزی با محوریت اجرای طرح های سیستم نوین آبیاری و تامین زیرساخت‌های لازم در بخش صنعت مشخص شده است.

امامی بیان‌کرد: راه‌اندازی چند هتل چهار ستاره و پنج ستاره ،احیای بافت تاریخی شهر اردبیل و تکمیل پل قدس با ۳۵۰ میلیارد ریال در اولویت طرح‌ها قرار گرفته است.

وی ادامه‌داد: تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب ۲ اردبیل با هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال ، تکمیل باند دوم فرودگاه اردبیل با هزار میلیارد ریال و تکمیل زون‌بندی اردبیل جهت تامین آب آشامیدنی با ۵۰۰ میلیارد ریال از جمله طرح‌های در دست اجراست که با افتتاح آنها تحول خوبی در اردبیل ایجاد خواهد شد.

مسعود امامی‌یگانه گفت: استاندار اردبیل و دستگاه قضایی استان تاکید خاصی برای حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دارند و برای تحقق این مهم حذف بروکراسی‌های اداری و تسهیل روند سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار خواهد گرفت.

او افزود: فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز پروژه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری به منظور ارتقای تولید و ایجاد جهش در بخش صنعت ، تولید و کشاورزی از دیگر اولویت‌های هزینه‌کرد اعتبارات شهرستان خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !