هشدار جهادکشاورزی هرمزگان درباره خرید اینترنتی سم‌های تقلبی


هشدار جهادکشاورزی هرمزگان درباره خرید اینترنتی سم‌های تقلبی

بندرعباس-ایرنا-مدیرحفظ نباتات جهادکشاورزی هرمزگان درباره خرید اینترنتی سموم تقلبی و قاچاق کانسیل و ناتیوو که روی آن عبارت شرکت بایرپارسیان درج شده، به کشاورزان هشدار داد.

سیدعبدالرضا اشرف منصوری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: این نوع سموم تقلبی کشاورزی با عبارت شرکت بایرپارسیان بدون رعایت موارد قانونی و اقدامات نظارتی سازمان حفظ نباتات در استان اقدام به فروش اینترنتی در سایت‌ها و کانال‌ تلگرام با عنوان‌های «نیاز روز» و «افزار با ما» کرده است.

وی افزود: تبلیغ و خرید و فروش سموم آفات کشاورزی در فضای مجازی و به صورت اینترنتی ممنوع است و کشاورزان باید برای خرید سموم مورد نیاز خود به فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز سازمان جهادکشاورزی مراجعه کنند تا گرفتار افراد سودجو و فرصت‌طلب نشوند.

مدیرحفظ نباتات جهادکشاورزی هرمزگان بیان کرد: در صورت مشاهده هر نوع تبلیغ و خرید و فروش سموم دفع آفات نباتی در فضای مجازی و سایت‌های اینترنتی، متخلفان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

منصوری اظهار داشت: افزایش پنجبرابری قیمت کالای تقلبی نسبت به اصلی، استفاده از درج مواد علف‌کش‌های گندم روی بطری‌های عرضه شده، آدرس و مشخصات اشتباه و استفاده از عنوان شرکت بایرپارسیان برای گمراهی بهره‌برداران از جمله خصوصیات این کالاهای قاچاق است.

وی خاطر نشان کرد: سموم غیرمجاز و تقلبی که توسط افراد سودجو در اختیار کشاورزان قرار گرفته است، نه تنها کمکی به مبارزه با آفات و بیماری‌های محصولات کشاورزی نخواهد کرد بلکه اثرات منفی داشته و از نظر مالی نیز خسارت‌های فراوانی به آنها وارد می‌کند.

مدیرحفظ نباتات جهادکشاورزی هرمزگان تصریح کرد: تصاویر این محصولات و سایت‌های تقلبی در سایت اینترنتی سازمان حفظ نباتات کشور به نشانی www.PPO.IR قابل مشاهده است.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان؛وسعت زمین‌های کشاورزی این استان ۱۵۶هزار هکتار با تولید سالانه ۲میلیون و ۵۲۰ هزار تن شامل ۵۸۵ هزار تن محصول باغی و یک میلیون و۹۵۰ هزارتن محصول زراعی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات