مرسدس SLR مک لارن منصوری، بتمنِ ماشین‌ها!


مرسدس SLR مک لارن منصوری، بتمنِ ماشین‌ها!

SLR که مخفف کلمات Sport Leicht Rennsport است یکی از شناخته‌شده‌ترین خودروهای دنیا بوده و به خاطر ادای احترام به مرسدس 300 SLR افسانه‌ای تولید شده است. تنها 2157 دستگاه از این خودرو بین سال‌های 2003 تا 2010 و آن‌هم توسط مک لارن تولید شد هرچند قرار بود 3 هزار دستگاه از آن ساخته شود. … The post مرسدس SLR مک لارن منصوری، بتمنِ ماشین‌ها! appeared...

SLR که مخفف کلمات Sport Leicht Rennsport است یکی از شناخته‌شده‌ترین خودروهای دنیا بوده و به خاطر ادای احترام به مرسدس 300 SLR افسانه‌ای تولید شده است. تنها 2157 دستگاه از این خودرو بین سال‌های 2003 تا 2010 و آن‌هم توسط مک لارن تولید شد هرچند قرار بود 3 هزار دستگاه از آن ساخته شود. این کوپه پرفورمنس با آن کاپوت طویل و درب‌های گالوینگ خود کاملاً جلب‌توجه می‌کند اما در طول سال‌های تولید شاهد معرفی برخی نسخه‌های ویژه نیز بوده‌ایم.

مرسدس SLR مک لارن منصوری، بتمنِ ماشین‌ها!

از جمله این مدل‌های خاص می‌توان به مک لارن ادیشن و 722 و البته مدل‌های فوق‌العاده‌ای همچون استرلینگ موس اسپیدستر و 722 GT مسابقه‌ای اشاره کرد.

مرسدس SLR مک لارن منصوری، بتمنِ ماشین‌ها!

منصوری به عنوان یکی از مشهورترین تیونرهای دنیا دست روی این کوپه گذاشته و حاصل کار به گونه‌ای است که این SLR را می‌توان بتمن ماشین‌ها دانست!

مرسدس SLR مک لارن منصوری، بتمنِ ماشین‌ها!

این خودرو در فیبر کربن غوطه‌ور شده و دارای رنگ بدنه مشکی کریستال و رینگ‌های 20 اینچی در جلو و 21 اینچی در عقب است. منصوری در کناره‌ی ورودی‌های هوا LED هایی را نصب کرده که با باز کردن درب‌های گالوینگ روشن می‌شوند.

مرسدس SLR مک لارن منصوری، بتمنِ ماشین‌ها!

در داخل کابین عناصر فیبر کربنی و نورانی بیشتری وجود دارند هرچند ما متوجه یک نقطه‌ضعف در SLR مک لارن منصوری شده‌ایم. درباره‌ی سیستم اطلاعات سرگرمی افترمارکتی سخن می‌گوییم که نشان SLR کلاسیک را روی خود دارد. ظاهر رتروی کنسول مرکزی کمی در عذاب است زیرا از تکنولوژی جدیدترین در آن استفاده شده و در کل این بخش باهم هماهنگ نیست.

مرسدس SLR مک لارن منصوری، بتمنِ ماشین‌ها!

پیشرانه 8 سیلندر 5.4 لیتری سوپرشارژردار این هیولا در حالت استاندارد قدرت 617 اسبی داشته اما منصوری قدرت آن را به بالای 700 اسب بخار رسانده است. این SLR هنوز هم دیفرانسیل عقب است. قطعاً افزایش قدرت پیشرانه باعث کاهش شتاب صفر تا 100 و 200 کیلومتر در ساعت 3.8 و 10.6 ثانیه‌ای SLR استاندارد خواهد شد.

خودرویی که مشاهده می‌کنید آماده فروش در نمایندگی مرسدس در هلند است. این خودرو تنها 34349 کیلومتر کار کرده و قیمت تعیین شده برای آن 290 هزار یورو است.

برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی