کشاورزان گلستان منتظر پول خرید تضمینی گندم و کلزا


کشاورزان گلستان منتظر پول خرید تضمینی گندم و کلزا

دبیر خانه کشاورز استان گلستان، از عدم پرداخت وجه خرید تضمینی گندم و کلزا انتقاد کرد و گفت: اغلب کشاورزان به‌محض برداشت محصول، اقدام به کشت دوم می‌کنند و این کار نیاز به تهیه نهاده و شخم و غیره دارد و کشاورزی که هنوز پول خود را نگرفته نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

علی‌قلی ایمانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کشاورزی که هشت ماه در تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول تلاش کرده، چشم امید آن به دریافت وجه محصول و دسترنج خود است.

وی با اشاره به تأخیر حدود یک ماهه در پرداخت وجه محصول کشاورزان، افزود: تاکنون هیچ‌گونه وجهی به کشاورزان گندمکار و کلزاکار استان که محصول خود را به شرکت غله تحویل دادند، پرداخت نشده و این موضوع ناراحتی کشاورزان را به دنبال داشته است.

دبیر خانه کشاورز استان گلستان بیان کرد: دلالان و واسطه‌ها از این شرایط بسیار خرسند هستند زیرا محصول کشاورز را با قیمت پایین‌تر می‌خرند و بعد از آن خود اینها محصول را به دولت تحویل می‌دهند و سود گزافی عایدشان می‌شود. سال گذشته شاهد بودیم که دلالان گندم ۱۷۰۰ تومانی کشاورزان را انبار کردند و امسال با قیمت ۲۵۰۰ تومان به دولت فروختند.

ایمانی خاطرنشان کرد: اگر پول کشاورز به‌موقع پرداخت نشود، کشاورز نمی‌تواند نهاده تهیه کند و کشت دوم او به تأخیر می‌افتد. تأخیر در کشت هم باعث می‌شود تولید محصول کاهش پیدا کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل