امتحان در کرونا


امتحان در کرونا

از امروز امتحانات نهایی آغاز شده، دانش‌آموزان با شکل و شمایلی جدید با دستکش و ماسک برای حضور در امتحانات نهایی حاضر شدند و تمامی پروتکل‌ها براساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در مدارس رعایت شده است.

امتحانات نهایی امسال در شرایطی آغاز شد که کرونا حرف اول تمام محافل است و هیچ کس در روزهای ابتدایی سال تحصیلی فکرش را هم نمی‌کرد، امتحانات پایان سال به این شکل برگزار شود.

دانش‌آموزان با شکل و شمایلی جدید با دستکش و ماسک برای حضور در امتحانات نهایی حاضر شدند و تمامی پروتکل‌ها براساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در مدارس رعایت شده است.

تمامی پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود

جواد زیوری، رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به ایسنا گفت: امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم از امروز با حضور دانش‌آموزان رشته‌های ریاضی ـ فیزیک و تجربی و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی آغاز شد.

وی افزود: این امتحانات با حضور 6464 دانش آموز دختر و پسر بصورت روزهای زوج و فرد بین دانش آموزان رشته‌های ریاضی ـ فیزیک و تجربی و علوم انسانی، معارف اسلامی و نظام قدیم تا ۱۶ تیر برگزار می‌شود.

رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به افزایش تعداد حوزه‌های امتحانی به ۸۰ حوزه، افزود: پارسال امتحانات نهایی دانش آموزان در ۴۷ حوزه برگزار شد که امسال به دلیل شیوع کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بین دانش آموزان، این تعداد افزایش یافته است.

وی ضدعفونی حوزه‌ها قبل و بعد از برگزاری امتحانات، الزامی بودن داشتن ماسک و دستکش، رعایت فاصله ۱.۵ تا ۲ متر بین دانش آموزان و حضور مراقب سلامت را از جمله اقدامات درنظر گرفته برای جلوگیری از شیوع کرونا بین دانش آموزان پایه دوازدهم اعلام کرد.

رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به گندزادیی و ضدعفونی محیط مدارس قبل و بعد از هر آزمون، افزود: چهار دستگاه استریلیزاسیون برای حوزه تصحیح پیش بینی کردیم تا برگه‌ها گندزدایی شود.

امتحان در کرونا

تخصیص سرانه بهداشتی به مدارس

مهدی گلدانی مقدم، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز به ایسنا گفت: برای برگزاری امتحانات حضوری، بدون استثنا تمامی اماکن و فضاها گندزدایی می‌شود.

وی با بیان اینکه رابطان و مراقبان سلامت در تمام حوزه‌ها برای نظارت بهداشتی حضور دارند، ادامه داد: با حضور این عوامل، مدیر و عوامل اجرایی دغدغه‌ای برای این امور بهداشتی ندارند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تمام پرسنل در تمام طول مدت برگزاری آزمون ماسک و دستکش دارند، افزود: حضور تمام دانش‌آموزان نیز با ماسک و دستکش الزامی است.

گلدانی مقدم با بیان اینکه والدین نباید دغدغه‌ای برای حضور دانش‌آموزان برای امتحان داشته باشند، اظهار کرد: برای دانش‌آموزان ماسک و دستکش تهیه شده و امسال برای اولین سال به تمام مدارس سرانه بهداشتی پرداخت شده است.

وی یادآور شد: برای سال تحصیلی آینده توزیع صابون مایع را بین مدارس از شهریورماه آغاز خواهیم کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...