برگزاری زودهنگام طرح غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 سال


برگزاری زودهنگام طرح غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 سال

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان یزد با اشاره به تغییر زمان اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی ویژه کودکان 3 تا 6 ساله، از آغاز آن در نیمه تیرماه همزمان با کشور در یزد خبر داد.

دکتر «ناصر صباغزادگان» در این مورد تصریح کرد: برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی ویژه کودکان نیز هر ساله در آبان ماه انجام می‌شد که امسال به دلیل شیوع کرونا و احتمال شدت یافتن مجدد آن در شش ماهه دوم سال زمان اجرای طرح به تیرماه تغییر یافته است.

وی افزود: غربالگری بینایی کودکان براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از ۱۵ تیرماه آغاز می شود که نظر به تعطیلی مهدهای کودک، امسال این طرح در پایگاه‌های دائم سنجش بینایی صورت می‌گیرد.

معاون بهزیستی استان در خصوص نحوه اجرای این طرح در ایام کرونا نیز گفت: طرح‌های غربالگری پیشگیری از معلولیت‌ها با توجه به پروتکل‌های تدوین شده از سوی بهزیستی کشور اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان یزد، صباغزادگان با اشاره به غربالگری شنوایی کودکان با توجه پروتکل‌های تدوین شده نیز گفت: پروتکل غربالگری شنوایی از دو هفته پیش تهیه و فرایند آن مجدداً آغاز شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان