تکمیل 85 درصد از طرح تونل رابط بین سرداب باب القبله و حائر حسینی


تکمیل 85 درصد از طرح تونل رابط بین سرداب باب القبله و حائر حسینی

بخش طرح های مهندسی و فنی وابسته به آستان مقدس امام حسین(ع) از ادامه کار در طرح تونل رابط بین سرداب های باب القبله و حائر حسینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه امام حسین(ع)، مهندس «یوسف أسعد صالح» مسئول بخش طرح های مهندسی و فنی در آستان مقدس امام حسین(علیه السلام)، گفت: کار طرح تونل رابط بین سرداب های باب القبلة و حائر حسینی ادامه دارد و 85 درصد از عملیات ساخت و ساز آن انجام شده است.

صالح افزود: ما به اذن خداوند متعال انتظار داریم که در صورت نبود هیچ مانعی، طرح ساخت و ساز این طرح در پایان نیمه سال کنونی به پایان برسد.

وی ادامه داد: طول این تونل به 23 متر و عرض آن به هفت متر می رسد و زیر باب القبلة قرار دارد.

مسئول بخش طرح های مهندسی و فنی این آستان گفت: این کار به روش خاکبرداری پایین ترین نقطه حرم و بدون تاثیرگذاری بر تردد زایران از بالا و در طول سه ماه انجام گرفته است. همچنین چاهی برای برداشتن آب های زیرزمینی حفر شده است.

صالح افزود: در طول کار و با شیوع ویروس کرونا، همه اقدامات ایمنی و فاصله اجتماعی رعایت شده است. زیرا گروه ناظر و گروه اجرایی همه تجهیزات ایمنی از جمله کلاه، دستکش و ماسک را برای کار می پوشند و به راهنمایی ها برای جلوگیری از تماس بین آنها و فاصله اجتماعی در طول کار پایبند هستند.

این تونل سرداب حائر حسینی را به چهار سرداب الحجة (عجل الله فرجه)، سرداب الشهداء، سرداب الرأس الشریف و سرداب باب القبلة متصل می کند. همچین فضای زیادی را برای تسهیل در تردد زایران در زیر حرم حسینی فراهم می کند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟