طرح ملی «آجر به آجر» در کشور آغاز می‎شود


طرح ملی «آجر به آجر» در کشور آغاز می‎شود

معاون مشارکت‌های مردمی نوسازی مدارس کشور با اشاره به برگزاری مراسم گرامی‌داشت بنیان‌گذار فقید مجمع خیرین مدرسه‌ساز، گفت: طرح ملی «آجر به آجر» با هدف افزایش مشارکت‌های مردمی در توسعه و تجهیز مدارس، آغاز می‌شود.

طرح ملی «آجر به آجر» در کشور آغاز می‎شودبه گزارش ایکنا از لرستان، یک‎شنبه، 18 خرداد طی مراسمی با حضور بیدارپور، معاون مشارکت‌های مردمی نوسازی مدارس کشور، جعفری، مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز، رضوی، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان و دیگر اعضای این مجمع، غفوری‌نژاد، مدیرکل نوسازی مدارس لرستان، نخعی، مدیر آموزش و پرورش استان، خرم‌آبادی، معاون مشارکت‌های مردمی نوسازی مدارس لرستان و تنی چند از مسئولان استانی و کشوری مراسم بزرگداشت یاد و خاطره محمدرضا حافظی، بزرگمرد عرصه مدرسه‌سازی برگزار شد.

غفوری‌نژاد، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان در این مراسم، ضمن ارج نهادن به مقام والای مرحوم حافظی و برشمردن خدمات بی‌شمار آن فقید، اظهار کرد: بیش از دو دهه مرحوم حافظی که مایه افتخار ما لرستانی‌ها است در امر مقدس مدرسه‌سازی گام‌های بلندی در ساخت فضاهای آموزشی برداشته و ثمره آن ایجاد بیش از بیست درصد مدارس کشور توسط خیرین مدرسه‌ساز بوده است.

وی افزود: دغدغه اصلی کارکنان نوسازی مدارس لرستان و خیران مدرسه‌ساز، ساخت مدارس ایمن، مستحکم و زیبا و به مثابه آن ایجاد عدالت آموزشی در اقصی نقاط استان است و الحق که خیران مدرسه‌ساز با ایثار مال خود در این راه پیش‌قدم بوده و هستند.

غفوری‌نژاد تصریح کرد: تحقق شعار سال که توسط مقام معظم رهبری به سال «جهش تولید» نام‌گذاری شده است با اعتبارات دولتی کفاف نداده و ما برای میل به این هدف چاره‌ای جز یاری گرفتن از خیران مدرسه‌ساز نداریم.

وی افزود: در شهرستان بروجرد ۱۹ پروژه در قالب ۱۶۰ کلاس توسط نوسازی مدارس با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان در دست اجرا داریم که این تعداد بیش‌ از ۲۲ درصد کل پروژه‌های نوسازی مدارس لرستان را شامل می‌شود.

غفوری‌نژاد گفت: در بحث استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی از سال ۹۲ تا ۹۸ بعد از حادثه دلخراش شین‌آباد، ۷۴ فضای آموزشی در قالب ۶۱۲ کلاس درس با اعتبار ۵ میلیارد تومان در بروجرد، استاندارد شدند.

رضوی، رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز استان لرستان ضمن عرض تسلیت به جامعه فرهنگیان کشور به سبب از دست دادن مرحوم حافظی، افزود: متأسفانه به‌دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانستیم مراسمی در شأن آن مرد گرانمایه برگزار کنیم.

وی افزود: ورود خیران مدرسه‌ساز به این عرصه خطیر و ارزشمند، محرک دنیوی برای ایشان ندارد و به‌جد می‌توان گفت که این اقدام عام‌المنفعه خیران مدرسه‌ساز به منظور اعتلای سطح آموزشی کشور و با هدف جلب رضایت پروردگار صورت می‌گیرد اما به‌عنوان خدمتگزاران فرهنگی موظف به تکریم این عزیزان هستیم و باید تلاش خود را معطوف به حفظ حرمت این عزیزان کنیم.

رضوی ضمن تشکر از مسئولان استانی به سبب نام‌گذاری یک خیابان به نام حافظی، پیشنهاد کرد: برای نمایاندن جایگاه والای این مرد بزرگ، تندیس وی را نیز در میدان شهر قرار داده و مانند دیگر بزرگ‌مردان ایران اسلامی از وی یاد شود.

بیدارپور، معاون مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: حافظی یکی از پایه‌های بزرگ مدرسه‌سازی کشور بوده و هست، ایشان از مردان نیکی است که مؤسس تنها تشکل مردم‌نهاد رسمی کشور بوده است.

وی در خصوص برنامه‌ریزی سازمان نوسازی کشور برای حافظی تصریح کرد: مراسم گرامیداشت بنیان‌گذار مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور، سه‌شنبه، بیستم خرداد با حضور وزیر آموزش و پرورش و رخشانی‌مهر، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور برگزار خواهد شد، البته متأسفانه به دلیل شرایط خاص حاکم برجامعه این مراسم به صورت محدود برگزار خواهد شد.

بیدارپور همچنین از نام‌گذاری یکی از ساختمان‌های سازمان نوسازی کشور به نام دکتر حافظی خبر داد و افزود: شروع بسته طرح تحولی «آجر به آجر» نیز با هدف ساخت و تجهیز مدارس با مشارکت آحاد مردم در این مراسم صورت خواهد گرفت.

وی با مقایسه رشد اعتبارات در سال گذشته تاکنون، بیان کرد: در سال ۹۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان توسط خیران مدرسه‌ساز کشور تعهد شد که از این میزان سهم استان لرستان نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)