تازه‌های نوسازی در چهارباغ


تازه‌های نوسازی در چهارباغ

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه پروژۀ احیا و بازسازی کاخ جهان‌نما فعلاً به تأخیر افتاده، از تبدیل آسفالت دور محدودۀ این سایت موزه به سنگفرش و همچنین، ایجاد تحولاتی در گذرهای منتهی به چهارباغ عباسی خبر داد.

محمد فیض در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طبق طرحی که برای تقویت پیاده راه دروازه دولت در نظر گرفته‌شده و از آنجا که چهارباغ عباسی تا میدان امام حسین (ع) امتداد می‌یابد، بنا داریم آسفالت‌های موجود در این محدوده را به سنگفرش تبدیل کنیم.

وی توضیح داد: پیش‌تر بنا داشتیم کاخ جهان‌نما را احیا و بازسازی کنیم و طرح آن نیز مصوب شده بود، اما به دلیل تعدد پروژه‌ها در این محور، فعلاً بازسازی را به تأخیر انداختیم.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان تصریح کرد: طرح سنگفرش کردن محدودۀ پیرامونی کاخ جهان‌نما ادامۀ طرح سنگفرش محور میانی چهارباغ عباسی است و باقی ماندن آسفالت در این قسمت دیگر مفهومی ندارد.

تازه‌های نوسازی در چهارباغ
فیض، با اشاره به طرح ساماندهی میدان امام حسین (ع) گفت: سال ۱۳۹۸ بخشی از این طرح با احداث آب‌نمای مرکزی میدان امام حسین (ع) که شامل دو عدد آب‌نمای مرحله‌ای با فضاسازی پیرامون و اجرای فضای سبز اطراف بود اجرا شد و در ادامۀ راه، بنا داریم مسیر دوچرخه‌سواری، مسیر ترافیکی ١٢ متری و مسیری نیز به‌عنوان پیاده راه در این محدوده ایجاد کنیم.

وی افزود: برای انجام این عملیات حدود شش هزار مترمربع کف‌سازی از جنس سنگ هتن‌آباد و سنگ آذر شهر خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان، با شرح تصمیماتی که برای ایجاد تحول در خیابان‌های منتهی به چهارباغ گرفته‌شده، ادامه داد: ۲۳ متر ابتدایی خیابان سیدعلیخان و ۳۵ متر ابتدایی خیابان عباس‌آباد با ترکیب سنگ‌های آذر شهر و هتن‌آباد سنگفرش و به پیاده راه تبدیل و ادامۀ این گذرها نیز تنها کف سازی خواهد شد.

فیض در خصوص ساماندهی گذر عالم‌آرا اظهار کرد: ساماندهی این گذر در دو قسمت با مساحتی در حدود سه هزار و ۲۰۰ مترمربع اجرا می‌شود؛ طرح قسمت اول آن‌ که حدفاصل چهارباغ تا بازار افتخار را شامل می‌شود، به‌صورت پیاده راه در نظر گرفته‌شده و در قسمت دوم که شامل حدفاصل پارکینگ افتخار تا خیابان شمس‌آبادی است، یک ترافیک آرام سواره تا پارکینگ به طول یک‌صد متر خواهیم داشت.

وی دربارۀ تغییرات خیابان آمادگاه نیز گفت: در طرح پیشنهادی ما ۷۰ متر ابتدایی این خیابان با سنگ هتن‌آباد کف سازی و تبدیل به پیاده راه می‌شود و در ادامه خیابان، دو لاین مسیر دوچرخه و دو لاین فضای سبز اضافه خواهیم کرد، ضمن اینکه با سنگ آذر شهر جلوخانی را نیز برای ورودی هتل عباسی می‌سازیم.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با اشاره به پروژۀ خیابان شیخ بهایی تصریح کرد: نظر به اینکه قرار است ۶۰ متر ابتدایی این خیابان به پیاده راه تبدیل شود، اثری که از سر در تاریخی باغ تخت باقی است، در کف و با اجرای سنگفرشی متفاوت جانمایی خواهیم کرد و یک آب‌نمای طولی نیز در این محدوده احداث می‌کنیم.

فیض یادآور شد: در صورت تائید و اصلاح بودجه ادامۀ سنگفرش محور میانی چهارباغ عباسی تا سی‌وسه‌پل و ساماندهی پیاده راه‌های پارک شهید رجایی و خیابان سپه نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...