آیا سقوط دوباره قیمت طلا در راه است؟


با وجود نوسان های بسیار بازار طلا به نظر می آید که طلا قصد دارد این بار بر خلاف هفته های گذشته یک روند نزولی را طی کند.

آیا سقوط دوباره قیمت طلا در راه است؟

با وجود نوسان های بسیار بازار طلا به نظر می آید که طلا قصد دارد این بار بر خلاف هفته های گذشته یک روند نزولی را طی کند.

در هفته گذشته شاهد افت 50 دلار قیمت طلا تنها در ساعت بودیم که البته این افت قیمت ناشی از هیجان لحظه ای بود که به بازار وارد شد. دلیل آن نیز انتشار گزارش وضعیت اشتغال و دست مزد ها توسط وزارت کار آمریکا بود که وضعیتی بسیار بهتر از پیش بینی ها را نشان می داد.

در بازار به طور معمول افت قیمت هایی که ناشی از هیجان زدگی باشند طی زمان نسبتا کوتاهی بهبود می یابند. البته اگر دلیل پشت آن هیجان زدگی منطقی باشد بخشی از آن افت قیمت یعنی دقیقا همان مقدار که به دلیل هیجانات و احساسات ناگهانی در بازار پیش آمده است جبران میشود.

افت قیمتی که ما در روز جمعه گذشته شاهد بودیم بخشی از آن مشخصا ناشی از هیجانات ناگهانی بود و البته بخشی از نیز دلیل محکمی داشت یعنی بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا که بعضی از اقتصاد دانان و کارشناسان بازار آن را پیش بینی نیز کرده بودند.

با آغاز هفته و باز شدن بازار این سقوط قیمت ها شروع به ریکاوری کرده و با یک رشد نسبتا پایدار مواجه شدند. قیمت طلا از 1685 دلار به ازای هر انس به 1698 دلار رسید اما با شروع امروز دوباره یک روند کاهش و رشد منفی را شروع کرد.

در حال حاضر کارشناسان دو دسته شده اند عده ای که مدافع بالا رفتن قیمت طلا هستند و می گویند که وضعیت اقتصادی هنوز رو به بهبودی نگذاشته است و عده ای دیگر که معتقدند اقتصاد در حال ترمیم است و طلا تا 1600 دلار نیز کاهش خواهد یافت. اما با توجه به شرایطی که طلا در این روز ها در حال طی کردن است ممکن است حق با گروه دوم باشد.

سایر خبر های مفید در 1 روز گذشته

بدهی ۱۱ میلیارد دلاری ایران/۴.۷ میلیارد دلار سررسید شد | 23.1 هزار بهترین گیاهان دارویی برای تقویت سیستم ایمنی بدن | 16.9 هزار رقابت تنگاتنگ سهام طلا با خود طلا | 2.0 هزار استفاده از طلای دست دوم باعث انتقال بیماری های پوستی می شود / تعطیلی کارگاههای تولیدی با خرید طلای بی اجرت | 16.5 هزار پیشرفت ۹۳ درصدی مسکن مهر و اتمام آن تا پایان سال | 5.5 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی