تبیین اهداف انقلاب و منظومه فکری امام خمینی(ره) در ایتالیا


تبیین اهداف انقلاب و منظومه فکری امام خمینی(ره) در ایتالیا

رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، به برگزاری نشست مجازی با محوریت تبیین اهداف و مبانی انقلاب اسلامی و منظومه فکری امام راحل اقدام کرد.

تبیین اهداف انقلاب و منظومه فکری امام خمینی(ره) در ایتالیا

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نشست «معنویت و سیاست در شخصیت امام خمینی(ره)» با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا در انجمن شیعی المهدی(عج) شهر رُم با سخنرانی شیخ عباس دی پالما، روحانی این انجمن در فضای مجازی برگزار شد.

شیخ عباس دی پالما در سخنانی، با اشاره به محوریت شخصیت امام راحل(ره) در گفتمان‌های خودی و انتقادی غیر خودی، امام(ره) را چند بعدی و دارای ابعاد سیاسی، دینی و معنوی، معرفی و لایه‌های دینی و معنوی را پشتوانه بعد سیاسی وی ارزیابی کرد.

وی در ادامه با معرفی ساختار اندیشه عرفانی، خوانش دینی و رویکرد سیاسی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، ولایت را در منظومه فکری امام خمینی(ره) در ابعاد عرفانی، دینی و سیاسی آن ترسیم و وحدت این ابعاد را در نظریه ولایت فقیه و شخصیت والای امام راحل(ره) تشریح کرد.

پرسش و پاسخ برخط با طرح موضوعاتی نظیر استقلال هویت انقلاب اسلامی از الگوهای رایج انقلاب در شرق و غرب، پیروی جبهه مقاومت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و ... پایان‌بخش این نشست از راه دور بود.

سیاست، دین، و عرفان در اندیشه امام

همچنین با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا، نشست «سیاست، دین، و عرفان در اندیشه امام خمینی(ره)» در مرکز مطالعات بین‌المللی خانه دانایی شهر رُم با سخنرانی حجت‌الاسلام ابوالفضل امامی، پائولو بورگونیونه، مهدی جوزپه آییلو و هانیه ترکیانی در فضای مجازی برگزار شد.

در آغاز این نشست، هانیه ترکیانی به اختصار، موضوع این نشست و سخنرانان را معرفی کرد و پائولو بورگونیونه که اخیراً کتابی را درباره انقلاب اسلامی ایران به رشته تحریر درآورده است، با ترسیم چشم‌انداز ضداستعماری و ضدسرمایه‌داری که از انقلاب اسلامی ایران مقارن پیروزی آن در اروپا به ویژه ایتالیا وجود داشته، نقش کلیدی امام خمینی(ره) در رهبری انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

سخنران بعدی، مهدی جوزپه آییلو، مدیر مرکز مطالعات بین‌المللی خانه دانایی شهر رم و انتشارات عرفان بود. وی ضمن معرفی اجمالی امام خمینی(ره) و آثار وی، به معرفی آثار تألیف شده درباره امام خمینی(ره) پرداخت که به زبان ایتالیایی ترجمه و توسط انتشارات عرفان چاپ شده است.

حجت‌الاسلام ابوالفضل امامی، مدیر دپارتمان مطالعات اسلامی مرکز مطالعات بین‌المللی خانه دانایی شهر رُم نیز در سخنانی، ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی انقلاب شکوهمند اسلامی را تشریح و راهبرد امام راحل(ره) در رهبری این انقلاب و استمرار آرمان‌های آن در ابعاد مبارزه با استکبار، حمایت از مظلومان و مقابله با نقض حقوق بشر در سوریه و اراضی اشغالی را در گستره جبهه مقاومت به اختصار تشریح کرد.

واسپاری و انتشار برنامه کلام امام خمینی(ره)، مستند زندگی‌نامه امام خمینی(ره) به زبان‌های فارسی و انگلیسی و مجموعه تصاویر و ... در پایگاه‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی همسو نظیر پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی «فانوس» به نشانی https://ilfarosulmondo.it/iran-khomeini/ و پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی «اسلام شیعی» به نشانی http://islamshia.org/la-figura-dellimam/، از دیگر اقدامات این نمایندگی بود.

فرا رسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در برخی رسانه‌های ایتالیایی‌زبان نیز انعکاس داشت که علاوه بر پایگاه‌های اطلاع‌رسانی اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی همسو؛ به عنوان نمونه پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی «دیده‌بان خاورمیانه» به این مناسبت با انتشار مقاله‌ای تحت عنوان کتابی برای شناخت ایران، 31 سال پس از درگذشت خمینی(ره)، کتاب خمینی(ره)، انقلاب الهی تألیف آلبرتو زانکوناتو را در نشانی اینترنتی ذیل معرفی کرد:

https://www.osmed.it/2020/06/03/un-libro-per-capire-liran-a-31-anni-dalla-morte-di-khomeini/

همچنین، پایگاه اطلاع‌رسانی ایتالیایی‌زبان اخبار درگذشت شخصیت‌های معروف نیز، با معرفی اجمالی امام راحل(ره)، خبر فرا رسیدن سالگرد ارتحال ایشان را در نشانی ذیل اطلاع‌رسانی کرد:

https://tgfuneral24.it/2020/06/03/3-giugno-1989-muore-layatollah-ruollah-khomeini/

پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی مجله ایتالیایی جغرافیای سیاسی نیز، با معرفی اجمالی امام راحل(ره)، خبر فرا رسیدن سالگرد ارتحال ایشان را در نشانی ذیل اطلاع‌رسانی کرده است:

https://www.limesonline.com/accadde-oggi-3-giugno-raul-castro-aleutine-giovanni-xxiii-khomeini-gli-anniversari-geopolitici/107063

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403