نماینده بوکان: کولبری، زاییده توسعه نیافتگی مناطق کردنشین است


نماینده بوکان: کولبری، زاییده توسعه نیافتگی مناطق کردنشین است

تهران- ایرنا- نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بستر لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در مناطق غرب کشور فراهم نشده است، گفت: نتیجه این وضعیت ظهور پدیده‌هایی مانند کولبری است که زاییده توسعه نیافتگی مناطق کردنشین است.

«انور حبیب زاده بوکانی» روز چهار شنبه در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: رکود، نای نفس کشیدن را از مردم گرفته، بیکاری بنیان خانواده‌ها را متزلزل، تورم مردم را در تأمین حداقل معیشت شان ناتوان و فساد اعتماد مردم را خدشه دار کرده است، اگر می‌خواهیم در این شرایط شرمنده مردم نباشیم و گره گشای مشکلات شان باشیم، باید مجلس شورای اسلامی به جایگاه واقعی خود در نظام جمهوری اسلامی باز گردد.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عمل کردن مجلس یازدهم به وظیفه اصلی قانون گذاری و نظارت، راهکار بازگشت مجلس به جایگاه واقعی آن است.

وی ادامه داد: در امر قانون گذاری باید با نگاه کارشناسی شده، منافع نظام و مردم در اولویت قرار بگیرد و در بخش نظارت نیز باید مجلس فراتر از نگاه‌های جناحی و بدون تعارف بر دولت نظارت داشته باشد.

حبیب زاده بوکانی درباره سال «جهش تولید» گفت: بدون تردید راهکار پایان دادن به رکود اقتصادی، امید آفرینی و اشتغال زایی در کشور پیشنهاد مدبرانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهش تولید است که رسیدن به این هدف جز با فراهم شدن زیر ساخت های لازم از سوی دولت محقق نخواهد شد.

وی با اشاره به مغفول ماندن پتانسیل‌های غرب کشور، اظهارکرد: این در حالی است که از مرز کردستان و غرب کشور می‌توان به بازارهای کشورهای عربی و از طریق ترکیه به غرب دسترسی داشت.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سرمایه گذاری دولتی در مناطق محروم مانند کردستان ناچیز و بستر لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز فراهم نشده است که نتیجه این وضعیت ظهور پدیده‌هایی همچون کولبری است که زاییده توسعه نیافتگی مناطق کردنشین است.

وی افزود: به فرمایش مقام معظم رهبری، کولبر قاچاقچی نیست؛ چون کولبران برای تأمین حداقل معیشت زندگی خود جان بر کف می‌گذارند و معیشت آنان از طریق جهش تولید به راحتی تأمین می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی