مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در کشور توسعه می‌یابد


مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در کشور توسعه می‌یابد

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: توسعه مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در کشور را از طرح‌های مهم این سازمان در سال جاری عنوان کرد.

«فرید براتی سده» در نشست مبارزه با مواد مخدر استان ایلام، توسعه مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در کشور را از طرح‌های مهم این سازمان در سال جاری عنوان و اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام گرفته و اقدام های لازم احداث مراکز تا هفته دولت در دستور کار بهزیستی قرار دارد.

وی با بیان اینکه در این مراکز کلیه خدمات درمانی، بازتوانی، اشتغال ،حرفه‌آموزی، مهارتهای شغلی، زندگی، نگهداری و غیره به مصرف کنندگان مواد مخدر و معتادان ارائه خواهد شد، تصریح کرد: این سازمان از طریق پرداخت یارانه و تسهیلات اشتغالزایی از این مراکز حمایت خواهد کرد.

«زهرا همتی» مدیرکل بهزیستی ایلام نیز در این نشست نرخ اعتیاد در این استان را ۱.۹۸ درصد عنوان کرد و گفت: ایلام جز استان‌های آخر در زمینه نرخ شیوع اعتیاد است.

وی با بیان اینکه رتبه ایلام در این زمینه ۲۷ کشور بوده و در این زمینه در وضعیت مناسبی قرار دارد، آمار معتادان در این استان را ۱۲ هزار نفر عنوان کرد و گفت: سال گذشته حدود سه هزار و ۲۰۰ نفر برای ترک اعتیاد به مراکز اقامتی میان مدت این سازمان مراجعه کرده اند.

«قاسم سلیمانی دشتکی» ، استاندار ایلام نیز در این نشست، اظهار کرد: برای تحقق شعار سال نیازمند کار و تلاش بیشتر و استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان دولت زمان زیادی باقی نمانده است، گفت: خیلی فرصت نداریم و در این زمان باقیمانده باید با توان مضاعف کار کرد بطوریکه بتوانیم هم بر مشکلات پیش رو غلبه و در وضعیت تولید استان جهش ایجاد کنیم.

استاندار ایلام در ادامه از تشکیل قرار گاه سازندگی برای رفع محرومیت در استان خبر داد و گفت: این قرارگاه متشکل از ۴ کمیته محرومیت زدایی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی است و بصورت ماهیانه تشکیل جلسه خواهد داد.

وی به بالا بودن آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین راهبردها برای کاهش این آسیب ها رفع محرومیت در این مناطق است و برای این مهم نیازمند ایجاد سرمایه گذاری هستیم.

سلیمانی‌دشتکی در ادامه از دستگاه‌های متولی خواستار پیگیری و جذب سرمایه گذاری نهادها و بنیادها و مناطق محروم ریاست جمهوری در استان شد و گفت: مهمترین موضوع قرارگاه که می تواند در رفع محرومیت بیشتر تاثیر گذار باشد به جلب مشارکت بنیادها، ارگان ها و نهادهای قدرتمند سرمایه گذاری در استان برمی گردد.

وی به نشست سه جانبه استانداری با بنیاد مستضعفان کشور و معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری در ارتباط با تحت پوشش قرار دادن مناطق محروم استان چون هلیلان ذیل این نهاد های حمایتی اشاره کرد و گفت: انتظار است پس از توافقات اولیه مسئولان و دستگاه های متولی پیگیر تفاهمات حاصله باشند و من بعد انتظار است این مهم به جد دنبال و پیگیری شود.

نماینده عالی دولت در استان عزم نظام را برای رفع محرومیت در مناطق مختلف استان جدی عنوان کرد و گفت: در این میان شهرستان تازه تاسیس هلیلان از محروم ترین مناطق استان و کشور است که نیازمند توجه بیشتر بوده و در این راستا مقرر گردیده کار دو پمپاژ در این منطقه یکی تا پایان سال مالی ۹۸ و دیگری تا پایان سال مالی جاری به سرانجام برسد.

وی افزود: طرح مهم دیگری که برای رفع محرومیت این شهرستان در دست اجرا است پتروشیمی هلیلان است که علاوه بر تعیین سرمایه گذار تمام مجوزات این پروژه مهم نیز اخذ شده است اما در حال حاضر مشکل معارض دارد که باید حل شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند