تشکل‌های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری رتبه بندی ‌شوند


تشکل‌های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری رتبه بندی ‌شوند

شهرکرد- ایرنا- معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت تشکلهای مردم‌نهاد گفت: تشکل‌های مردم‌نهاد استان به منظور افزایش مشارکت و فعالیت، رتبه‌بندی می‌شوند.

جعفر مردانی روز پنجشنبه در جلسه شورای توسعه و حمایت تشکل مردم نهاد استان با اشاره به اینکه ۴۰۲ تشکل مردم نهاد در استان فعال است، افزود: سازمان‌های مردم نهاد یکی از ارکان دستیابی به توسعه پایدار و تحقق مردم‌سالاری دینی در جامعه هستند و با توجه به شرایط کنونی جامعه امروز ، بیش از گذشته به فعالیت سازمان‌های مردم نهاد پویا و فعال نیاز است.

به گفته وی، توانمندسازی تشکل‌های مردم‌نهاد و ارزیابی فعالیت این تشکل‌ها و اجرای دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی از مهمترین برنامه‌های سالجاری برای پویا کردن تشکل‌های مردم و شناسایی تشکل‌های فعال از تشکل‌های نیمه فعال و راکد است.

مردانی افزود: با اجرای طرح‌های ارزیابی و نظارت بر فعالیت تشکل‌ها، در زمینه ایجاد انگیزه برای ادامه فعالیت تشکل‌های فعال افزایش و تلاش برای فعال شدن تشکل‌های نیمه فعال و راکد نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نقش و جایگاه جوانان در گام دوم انقلاب، فعال ساختن تشکل‌های مردم‌نهاد که بار اصلی فعالیت آنها بر روی دوش جوانان، ضروری است.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری، به موفقیت و تلاش تشکل‌های مردم‌نهاد در مواقع بحران از جمله بیماری کووید ۱۹، سیل پارسال و حوادث غیرمترقبه دیگر و همچنین در حوزه مباحث فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: جوانان در این بحران‌ها با عشق و انگیزه و احساس مسولیت داوطلبانه فعالیت داشتند.

مردانی به ایجاد روحیه نشاط و امیدو رفع مشکلات جامعه از سوی تشکل‌های مردم نهاد تاکید کرد و گفت: در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع نیازهای مردم تشکل‌های مردم نقش اساسی دارند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با بیش از ۹۷۹ هزار نفر جمعیت است که بخشی از این جمعیت را جوانان تشکیل می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند