کتاب «هزاردستان باغ هزار گل» منتشر شد


کتاب «هزاردستان باغ هزار گل» منتشر شد

کرمانشاه- ایرنا- انتشارات سرانه کتاب ویژه فرشید یوسفی را به همت « حجت‌الله مولایی‌فر » با عنوان « هزاردستان باغ‌ هزار گل» چاپ کرد.

فرشید یوسفی متولد سال ۱۳۲۰ کرمانشاه است که ۳۰ سال به شغل آموزگاری مشغول بوده و تاکنون ۱۶ عنوان کتاب از جمله « آگرواران » و « بزرگان کرمانشاه » را منتشر کرده است.

این نویسنده اکنون ۲ مجموعه شعر از شاعران کردی سرا با نام «شهسواران» و «بخته واران» در دست نشر دارد که در آینده نزدیک از طرف انتشارات «سرانه» منتشر می شود.

انتشارات سرانه این کتاب را در ۵۱۲ صفحه، قطع رقعی، جلد شومیز و قیمت ۶۰ هزار تومان چاپ و منتشر کرده است.

مدیر انتشارات سرانه روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: در سال گذشته این انتشارات با هدف توسعه فرهنگی در کرمانشاه و اهداف فرهنگی عام المنفعه و غیرانتفاعی تصمیم گرفت نسبت به چاپ و نشر کتاب ویژه­ فرهیختگان پیشکسوت کرمانشاهی اقدام نماید؛ در همین راستا نام استاد فرشید یوسفی از پیشکسوتان ادبیات کرمانشاه که سالهاست برای معرفی ادیبان و بزرگان به مردم تلاش می کند، براساس یک توافق جمعی با همکاران به عنوان نفر اول برگزیده شد.

مهرداد مردای اظهار داشت: بی درنگ فراخوانی منتشر شد تا دوستداران و منتقدین ایشان مطالب خود را ارایه نمایند. خوشبختانه با استقبال روبرو شد و مطالب توسط آقای حجت الله مولایی­ فر، روزنامه ­نگار که خود مقالاتی زیادی در این باره نوشته است، در یک جلد کتاب جمع آوری و پایان سال گذشته به چاپ انبوه رسید.

این فعال فرهنگی افزود: ابتدا قصد داشتیم تا در مراسمی با حضور فرهیختگان از این کتاب ارزشمند رونمایی شود ولی متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا این امر محقق نشد و در نهایت کتاب بدون رونمایی به بازار عرضه شد.

مرادی این کتاب را مشتمل بر مجموعه مقاله ها، شعرها و نقدهایی که توسط تعدادی از دوستداران و منتقدان فرشید یوسفی نگارش شده است عنوان کرد و گفت: دلیل انتخاب این پیشکسوتِ فرهنگ و ادب کرمانشاه این بوده است که ایشان تاکنون هیچ کتابی از آثار خود منتشر نکرده و تمام دغدغه شان انتشار آثار بزرگانی چون تمکین و مهجور کرمانشاهی و سایر گذشتگان کرمانشاه بوده است.

مدیر انتشارات سرانه در پایان ضمن ابراز خرسندی از این رخداد خجسته، آن را به استاد فرشید یوسفی و حجت الله مولایی فر و همه فرهیختگان کرمانشاهی و جامعه ادبی این شهر تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد، این کار ادامه یابد و در مورد پیشکسوتان دیگر کرمانشاه از جمله اردشیر کشاورز، علی اشرف نوبتی (پرتو کرمانشاهی) و محمدجواد محبت و علی لیمویی و و دیگران هم تکرار شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !