پیش‌بینی افزایش تعداد مغروقین رودخانه‌ها در شرایط تعطیلی استخرها


پیش‌بینی افزایش تعداد مغروقین رودخانه‌ها در شرایط تعطیلی استخرها

معاون توسعه ورزش و جوانان خوزستان با اخطار و هشدار به جوانان خوزستانی که از کانال‌ها و رودخانه‌ها برای شنا استفاده می‌کنند، گفت: با توجه به پیش‌بینی افزایش تعداد مغروقین به دلیل بسته بودن استخرهای استان به دلیل شیوع کرونا، این مهم را طی امروز و فردا با استاندار خوزستان و دستگاه‌های مربوطه جهت تصمیم‌گیری در خصوص استخرهای خوزستان مطرح خواهیم کرد.

ابراهیم نصیری در گفت‌وگو با ایسنا، با اخطار و هشدار به جوانان خوزستانی که از کانال‌ها و رودخانه‌ها برای شنا استفاده می‌کنند، اظهارکرد: در حال حاضر استخرها با نظر ستاد مبارزه با کرونای استان بسته هستند و حق فعالیت ندارند که باتوجه به این مهم، به دلیل گرمای هوا و تعطیلی مدارس، جوانان و نوجوانان به شنا در رودخانه‌ها و کانال‌های آب روی آورده‌اند که بر این اساس نیز افزایش تعداد مغروقین را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به جلسه هدف‌گذاری با هیات نجات غریق استان، مقرر شد با توجه به پیش‌بینی افزایش تعداد مغروقین به دلیل بسته بودن استخرهای استان، این مهم را طی امروز و فردا با استاندار خوزستان و دستگاه‌های مربوطه جهت تصمیم‌گیری در خصوص استخرهای استان مطرح کنیم.

معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: زنگ خطر به صدا در آمده است و در این زمینه به نوجوانان و جوانان هشدار می‌دهیم و از آن‌ها می‌خواهیم که در رودخانه‌ها و کانال‌ها اقدام به شنا کردن نکنند. ما نسبت به این موضوع بسیار نگران هستیم و باید از جوانان و نوجوانان مراقبت کنیم. آسیب نرسیدن به جان مردم، ملاحظه و توجه خود مردم را هم می‌طلبد. آب شوخی‌بردار و قابل پیش‌بینی نیست و خانواده‌ها نباید اجازه دهند فرزندان آن‌ها درون کانال‌ها و رودخانه شنا کنند.

نصیری با اشاره به شناسایی مناطق پرخطر آبی، افزود: مناطق پرخطر طی سال‌های گذشته شناسایی شده‌اند و در حال حاضر در شوشتر و دزفول نیز پایگاه امداد نجات با همکاری شهرداری‌ها و شورای شهر این شهرستان‌ها احداث شده است و باید در شهرهایی مثل ایذه، مسجدسلیمان، اندیمشک و دیگر شهرهایی که دارای منابع آبی هستند، پایگاه امداد و نجات ایجاد کنیم تا از وقوع پیش‌بینی‌ای که درخصوص افزایش تعداد مغروقین داشته‌ایم، جلوگیری کنیم.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

12 هزار نفر مسافر نوروزی از خدمات آموزش و پرورش خرمشهر بهره مند شدند