مرکز حمایت از کودکان کار قزوین راه‌اندازی شد


مرکز حمایت از کودکان کار قزوین راه‌اندازی شد

قزوین - ایرنا - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: مرکز حمایت از کودکان کار بعد از سه سال تلاش مسؤولان دستگاه‌های اجرایی در حوزه کودک و خانواده راه‌اندازی و شروع به کار کرد.

مریم بیدخام روز یکشنبه در حاشیه افتتاح این مرکز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مرکز تحت عنوان مرکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده در نزدیکی کانون پرورش فکری کودکان قزوین قرار گرفته و از سوی یک سازمان مردم نهاد تحت نظارت بهزیستی اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه اداره کل امور اجتماعی استانداری قزوین برای تجهیز این مرکز ۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده است،اظهار داشت: زمین این مرکز از سوی شهرداری تامین شده و اقدامات آموزشی و تربیتی آن نیز از سوی بهزیستی مدیریت و به اجرا درمی‌آید.

به گفته بیدخام، این مرکز دارای کلاس‌های آموزشی و درسی، سالن بازی، کتابخانه، فضای سبز، وسایل کمک آموزشی و ورزشی و استراحتگاه والدین است تا سازمان‌هایی نظیر میراث فرهنگی و فنی و حرفه‌ای بتوانند با حضور در این مرکز و آموزش به کودکان و خانواده آنها شرایط و زمینه توانمندسازی این قشر را فراهم کنند.

این مسؤول تصریح کرد: هدف از راه‌اندازی این مرکز دوری کودکان از مشاغل پرخطر مانند اسفند دودکنی، شیشه پاک کنی و فروشندگی در سطح شهر است تا کودک بتواند پس از مهارت آموزی و دریافت مدرک معتبر شغل بهتر و قانون مندی را برای خود انتخاب کنند.

بیدخام اظهار داشت: این مرکز نه تنها برای کودکان، بلکه برای اعضای خانواده این کودک نیز شرایطی فراهم می‌کند تا آموزش‌های مهارت زندگی و مهارت‌های لازم را آموزش ببینند که عمده تلاش فعلی بر روی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار متمرکز شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین اضافه کرد: حمایت‌های درمانی و بهداشتی و انجام آرمایشات بیماری‌های خطرناک مانند ایدز و هپاتیت، اجرای اردوهای تفریحی و فرهنگی، برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی مانند روز دختر، شب یلدا و غیره برای این کودکان انجام می‌شود.

در این مراسم برخی از اعضای شورای شهر قزوین نیز حضور داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل