عملکرد مجلس در بعد نظارتی ضعیف بوده است


عملکرد مجلس در بعد نظارتی ضعیف بوده است

کرمانشاه- ایرنا - نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد مجلس در دوره‌های گذشته در بعد نظارتی ضعیف بوده و بسیاری از مشکلات نتیجه ضعف در نظارت‌ها بوده است.

علی رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به لزوم تقویت نظارت مجلس، اظهارداشت: مجلس وظیفه قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین را برعهده دارد که در صورت انجام این ۲ وظیفه نتایج مثبتی در کشور حاصل می‌شود.
نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دوره های گذشته مجلس شورای اسلامی، به عنوان مدیرکل امور مجلس دستگاه‌های مختلف در مجلس حضور داشته‌ام، بیان کرد: در بحث قانونگذاری معمولا مجالس گذشته قوانین بسیار زیادی را تصویب کردند که خیلی از آن‌ها کاربردی و عملیاتی نیست و به درد مردم نمی‌‎خورد، مردم تمایل دارند قوانینی تصویب شود که مشکلات آنها را رفع کند.
وی افزود: بسیاری از مشکلاتی که اکنون وجود دارد، نتیجه عدم نظارت است. وقتی در دستگاهی مفسده‌ای به وجود بیاید، اگر آن ناظر کاربلد باشد اجازه نمی‌دهد این فساد گسترده شود.
رضایی با بیان اینکه افرادی پاک دست باید مسوولیت‌های نظارتی را انجام دهند، ادامه داد: اگر ناظری مشکل داشته باشد نمی‌تواند وظیفه نظارتی خود را به خوبی انجام دهد. بنابراین اگر مجلس در انتخاب ناظران دقت کند، مفاسد کمتر می‌شود، چراکه به هرحال مسایل اقتصادی وسوسه برانگیز است و اگر نظارت دقیق باشد، مفاسد کاهش یافته و به حداقل می‌رسد و به همین خاطر باید در مجلس یازدهم نظارت تقویت شود تا مشکلات کاهش یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت پایین تلویزیون 4K هواوی خبرساز شد/ عکس