10بام تهران ، مکان هایی دنج برای خلوت کردن برفراز پایتخت


بام های تهران ، مکان هایی دنج برای خلوت کردن برفراز پایتخت شلوغ و پر از ازدحام تهران می باشد .زندگی روزمره شهرنشینی و دغدغه‌های روزانه در کنار تمامی تعاملات اجتماعی و اوقات فراغت تلفیق جالب و در عین حال زیبایی را از این شهر ساخته و به همین دلیل نیز آن را در کنار […]

بام های تهران ، مکان هایی دنج برای خلوت کردن برفراز پایتخت شلوغ و پر از ازدحام تهران می باشد .زندگی روزمره شهرنشینی و دغدغه‌های روزانه در کنار تمامی تعاملات اجتماعی و اوقات فراغت تلفیق جالب و در عین حال زیبایی را از این شهر ساخته و به همین دلیل نیز آن را در کنار تمامی شلوغی‌ها و به قول معروف ترافیک‌های سرسام‌آورش تبدیل به یک شهر بزرگ، زیبا و دوست‌داشتنی کرده است.

واژه «بام» یکی از نام های مورد استفاده در شهرهایی است که جغرافیایی رو به کوه دارند. تهران نیز در میان این شهرها قرار دارد.البته کوه ها و بلندی های تهران زیاد هستند و تمام این مکان ها به بام تهران مشهورند. بام های تهران مکان مناسبی برای خلوت های خودمانی هستند.با گسترش شهرها و رواج زندگی شهری همه ما به یک جای دنج و خلوت برای نگاه کردن به دور دست ها نیاز داریم تا اندکی ما را از زندگی روزمره دور سازد و شلوغی و دغدغه ها را از یادمان ببرد.

بام توچال تهران

کاپ مقام اول بام ها را در پایتخت، بام توچال تهران ربوده است. سال هاست که بام تهران را همان توچال می‌شناسند. با آن پیاده روی لذت بخش و دیدنی های بسیار وَ حس و حال خوب رسیدن به اوج. گاهی تفریح کردن. گاهی اتوبوس های برقی را سوار شدن و به ارتفاعات رسیدن. آنجا امکانات بسیاری برای خوشمزه گردی هم هست.
بام تهران معروف ترین بخش مجموعه تفریحی منطقه توچال است و در بالاترین نقطه خیابان ولنجک قرار دارد. این جاذبه به خاطر دید فوق العاده زیبایی که از پایتخت به شما می دهد و برای آب و هوای خوش و محیط دلچسب آن بسیار محبوب شده است. مکانی که دور تا دور آن صندلی های مختلفی چیده شده و شادی و همهمه مردم، فضای دلنشینی به آن داده است. البته رستوران ها و کافه های مختلفی نیز در بام تهران دیده می شود که گردش شما در بام تهران را کامل می کند. همچنین وجود یک سینمای چندبعدی، سورتمه، باشگاه بگ جامپ، باشگاه تنیس و … می تواند گردش شما در بام تهران را هیجان انگیزتر کند. در کنار آن اینجا می توانید در روزهایی غیر از روزهای تعطیل که بام بسیار شلوغ است از سکوت فضا لذت ببرید و اندکی با خود خلوت کنید.

10بام تهران ، مکان هایی دنج برای خلوت کردن برفراز پایتخت

10بام تهران ، مکان هایی دنج برای خلوت کردن برفراز پایتخت

بام ولنجک

این بام همانطور که از اسمش پیداست در محله ولنجک و در خیابان بوستان سوم این محله واقع شده و جز ناشناخته ترین بام های تهران نیز به حساب می آید. با کمی گشت و گذار در کوچه پس کوچه های ولنجک به این بام می رسید. از آنجایی که این بام کمتر شناخته شده، اکثر اوقات خلوت است.
واقع در ولنجک خیابان بوستان خیابان بوستان سوم یکی از گمنام ترین و بهترین بام های تهران که با اندکی رانندگی در کوچه پس کوچه های ولنجک بهش دسترسی دارید. قرارگیری این بام در کوچه و پس‌کوچه‌های شهر جذابیت بسیاری دارد و می‌تواند آن را به یک نقطه دنج و امن برای شما تبدیل کند تا بتوانید با خیال راحت در آن خلوت کنید. البته احتمالاً شلوغی و افزایش رفت و آمد در این کوچه و پس‌کوچه‌ها برای اهالی این منطقه چندان دلچسب و لذت‌بخش نخواهد بود!

10بام تهران ، مکان هایی دنج برای خلوت کردن برفراز پایتخت

10بام تهران ، مکان هایی دنج برای خلوت کردن برفراز پایتخت

بام محک

بام محک در انتهای بلوار اوشان و بالاتر از بیمارستان محک واقع شده و به همین خاطر است که به آن بام محک می گویند.این بام جز بام های شمال شرق تهران به شمار می آید و دیدن غروب آفتاب از این بام خالی از لطف نیست.این بام صندلی هایی برای نشستن و نرده های بلندی برای تکیه دارد.در این بام نیز امکانات بسیاری برای شهروندان فراهم شده که از میان آن‌ها می‌توان به وجود ایستگاه‌ها و صندلی‌های برای استقرار افراد اشاره کرد. با تماشای شهر از این بام می‌توانید تهران دوست‌داشتنی را با تمام وجود لمس کنید.

بام تونل رسالت

اگر می‌خواهید کمی متفاوت‌تر عمل کنید و منظره جدیدتری را ببینید می‌توانید به بام تونل رسالت سری بزنید. اگر گذرتان به پارک نظامی گنجوی در منطقه توانیر افتاده باشد حتما بام تونل رسالت را دیده اید. این بام منظره ای متفاوت نسبت به تمام بام ها دارد، منظره ای که تراکم و صنعتی بودن تهران را مانند تابلویی پیش روی شما قرار می دهد. منظره این بام به نسبت سایر بام‌ها متفاوت‌تر است و شلوغی شهر را بیشتر نشانتان خواهد داد. به علاوه اینکه با قرارگیری در بام تونل رسالت به خوبی می‌توانید شاهد یک زندگی صنعتی در قلب تهران باشید. به همین دلیل هم هست که این بام یکی از منحصربه‌فردترین بام‌ها در سطح شهر تهران است و با هر سلیقه‌ای جور در نمی‌آید. به دلیل این ویژگی بام تونل رسالت یکی از خاص ترین بام های تهران به شمار می آید. شاید در بین تمامی بام ها و بلندی های تهران بهترین هوا را نداشته باشد ولی به دلیل نزدیکی به پارک نظامی گنجوی و به دلیل منظره ای که به تونل دارد شاید یکی از خاص ترین هاست.

10بام تهران ، مکان هایی دنج برای خلوت کردن برفراز پایتخت

10بام تهران ، مکان هایی دنج برای خلوت کردن برفراز پایتخت

بام آرژانتین

برای دیدن این بام باید به میدان آرژانتین، خیابان الوند بروید. این نقطه یکی از مکان های گمنام دیگر تهران است که یک بام محسوب می شود. این بام منظره ای خاص دارد که شما ترجیح می دهید هر چند وقت یک بار به آن سر بزنید و حال و هوایی تازه کنید. این بام تقریباً گمنام است و کمتر کسی با آن آشنایی دارد. منظره بی‌نظیر شهر زیبا و بزرگ تهران زیر پای شما خاطرات آرام و دلنشینی را در این بام زیبا برایتان به یادگار خواهد گذاشت.

10بام تهران ، مکان هایی دنج برای خلوت کردن برفراز پایتخت

10بام تهران ، مکان هایی دنج برای خلوت کردن برفراز پایتخت

بام بوکان

منطقه بوکان تهران مدت‌هاست که دستخوش تغییرات و ساخت‌وساز‌های بسیاری شده و از این نظر نیز تا حدودی از محبوبیت بام آن کاسته شده است. با این حال هنوز هم زیبایی بام بوکان انکارناپذیر است و می‌تواند آرامش عجیبی را در قلب شما جای دهد.قبل ترها که هنوز ساخت و ساز کمتر بود، بام بوکان یکی از بام های دنج تهران به حساب می آمد، اما حالا برج ها و ساختمان های غول پیکر تا حدودی منظره زیبای آن را از بین برده و نور و دیدش را کم کرده اند. از سوی دیگر جایی برای نشستن نیز وجود ندارد، اما با تمام این تفاسیر هنوز هم به دلیل منظره زیبا طرفداران خاص خود را دارد. شما می‌توانید با تماشای چراغ‌های زیبای شهر که در چشم شما شبیه یک نقطه به نظر می‌رسند تهران را زیر پای خودتان احساس کنید، البته آن هم اگر بتوانید این زیبایی‌ها را از میان برج‌ها و آپارتمان‌های بلندقامت منطقه بوکان پیدا کنید!

بام شهرک قائم

در انتهای شهرک قائم یک بام زیبا قرار دارد. جایی که سکوت لذت بخشی دارد و جای دنج و خلوتی است. این بام منظره بسیار زیبا و دلچسبی دارد. شما می توانید ساعت ها از سکوت این محیط لذت ببرید و به دور از فضای پرسر و صدای شهر به آرامش برسید.

بام نیاوران

در منطقه جماران نیاوران ارتفاعاتی وجود دارند که آنجا را به یکی از بام‌ های جذاب و نسبتاً خلوت شهر تبدیل کرده است. اگر بام نیاوران را به عنوان یکی از مقاصد بام های تهران خود قرار دادید خواهید دید که کمی با گذشته فرق کرده است. این بام در گذشته دنج‌تر بود و راحت‌تر می‌شد از آرامش آن لذت برد، اما امروزه با افزایش ساخت‌وساز و رفت و آمد در این منطقه کمتر می‌توان آن را خلوت و ساکت پیدا کرد خیلی ها دیگر برای ایستادن بر اوج تهران سراغ آن می‌آیند. با این حال شاید بتوانید در این شب ها زمانی خلوت و آرام را در این بام پیدا کنید. مثلاً بعد از ساعت ۱۲ شب حتماً برایتان عالی خواهد بود. فقط لباس گرم همراه خود ببرید.

10بام تهران ، مکان هایی دنج برای خلوت کردن برفراز پایتخت

10بام تهران ، مکان هایی دنج برای خلوت کردن برفراز پایتخت

بام بوعلی

اگر می خواهید چند ساعتی را در یک فضای آرام و خلوت بگذرانید، حتما به بام بوعلی بروید البته این بام هم همچون سایر بام های تهران دستخوش گذر ایام شده و تغییرات زیادی کرده است.هوای این محیط بسیار مطبوع است و منظره زیبایی دارد. این بام در یادگار امام بلوار شهید ذبیحی واقع شده است. این بام نیز همچون سایر بام‌ها اخیراً دستخوش تغییرات بسیاری شده است. با سر زدن به این بام و سپری کردن ساعاتی آرام و خلوت در آن می‌توانید از محیط زیبا و مطبوع آن لذت ببرید و آرامش شهر را با تمام وجود خود احساس کنید.

10بام تهران ، مکان هایی دنج برای خلوت کردن برفراز پایتخت

10بام تهران ، مکان هایی دنج برای خلوت کردن برفراز پایتخت

بام محلاتی

در بسیاری از مواقع ورود مجردها به این بام ممنوع و رعایت شئونات اسلامی نیز الزامی است.اگر در اواسط هفته به این بام سر بزنید، می توانید تفاوت واقعی این بام را با تمام بام های تهران احساس کنید.تقریبا تمام بام های تهران حال و هوایی شبیه به هم دارند، اما این بام آرامش بیشتری به شما می دهد.این شهرک در آغوش کوه های دارآباد و سوهانک قرار گرفته و تا نقاط مرتفع تپه های منطقه کشیده شده است.شمال شهرک ارتفاعات قرار دارند و در جنوب نیز به اتوبان لشکرک منتهی می شود.

10بام تهران ، مکان هایی دنج برای خلوت کردن برفراز پایتخت

10بام تهران ، مکان هایی دنج برای خلوت کردن برفراز پایتخت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اتفاقات عجیب و ترسناک جهان تا سال 2024