سلاطین قهرمانی‌های بی گفت و گو/ بایرن به یوونتوس رسید؛ پوکر ضربدر دو


سلاطین قهرمانی‌های بی گفت و گو/ بایرن به یوونتوس رسید؛ پوکر ضربدر دو

بایرن مونیخ با کسب هشتمین قهرمانی پیاپی بوندس‌لیگا مشترکا با یوونتوس به رکورد بیشترین قهرمانی‌های پیاپی در لیگهای اروپایی دست یافت.

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ زمانی که دیشب با پیروزی 1-0 مقابل وردربرمن قهرمانی‌اش در فصل 2019-2020 بوندس‌لیگا را قطعی کرد موفقیتی تاریخی بدست آورد. هشتمین قهرمانی پیاپی در بوندس‌لیگا.

سلاطین قهرمانی‌های بی گفت و گو/ بایرن به یوونتوس رسید؛ پوکر ضربدر دو

باواریایی‌ها با این قهرمانی نه تنها به حاکمیت بلامنازع خود بر فوتبال آلمان، در یک دهه گذشته، مهر تایید زدند بلکه در سطح اروپا هم به رکوردی خارق‌العاده رسیدند؛ رکوردی که به غیر از آنها تنها در اختیار یک باشگاه بزرگ اروپایی است: یوونتوس.

در میان تمامی لیگهای فوتبال اروپایی تنها در یک لیگ دیگر شاهد این بوده‌ایم که یک تیم از چنان قدرتی برخوردار باشد که بتواند هشت فصل پیاپی جام قهرمانی را به خود اختصاص دهد. تا پیش از قهرمانی دیشب بایرن، این رکورد در اختیار یوونتوس بود که رکورد هشت قهرمانی پیاپی در سری آ را در کارنامه‌اش داشت.

سلاطین قهرمانی‌های بی گفت و گو/ بایرن به یوونتوس رسید؛ پوکر ضربدر دو

حالا بایرن و یوونتوس تنها باشگاه‌های اروپایی هستند که در لیگهای کشورهای خود هشت فصل پیاپی به قهرمانی رسیده‌اند. رتبه دوم در این رکورد در اختیار لیون فرانسه است. لیونی‌ها هفت سال پیاپی جام قهرمانی لیگ1 را به خود اختصاص داده‌اند.

رتبه سوم در اختیار تیمی از روسیه است. اسپارتاک مسکو از سال 1996 تا 2001 در زمانی که دنیا وارد قرن بیست و یکم می‌شد، شش فصل پیاپی آقای لیگ فوتبال روسیه شده بود.

رئال مادرید، پرافتخارترین تیم اروپایی که در رقابتهای قاره‌ای هیچ تیمی به اندازه‌اش موفق نبوده در لالیگا حداکثر در پنج فصل پیاپی به قهرمانی رسیده. در کشور همسایه، پرتغال نیز رکورد مشابهی در اختیار پورتو است. پورتو هم در در دهه 90 میلادی پنج قهرمانی پیاپی را در کارنامه دارد.

اما در هلند دو تیم آژاکس و آیندهوون مشترکا رکوردار هستند. دو غول هلندی هر کدام چهار بار پیاپی قهرمان ارددیویزی شده‌اند. با این تفاوت که آیندهوون در دو دوره موفق به پوکر در لیگ هلند شده و آژاکس یک بار به این رکورد دست یافته.

رتبه هشتم این فهرست در اختیار منچستریونایتد است. یونایتدی‌ها در دو دوره موفق شده‌اند سه سال پیاپی جام قهرمانی فوتبال انگلیس را بالای سر ببرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید