معاون ناجا : 1500 میلیارد تومان برای احداث زیرساخت های امنیت در کشور جذب شد


معاون ناجا : 1500 میلیارد تومان برای احداث زیرساخت های امنیت در کشور جذب شد

کرمان - ایرنا - معاون مهندسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی (ناجا) گفت: بودجه حوزه مهندسی در سال قبل یک هزار میلیارد تومان از محل عمرانی و 500 میلیارد تومان هم از سایر منابع جذب شده که برای احداث ساختمان ها و زیرساخت های امنیت در کشور صرف می شود.

سردار محمدرضا اسحاقی روز پنجشنبه در آئین بهره برداری از یک طرح وقف امنیت ساز ( ساختمان فرماندهی انتظامی رفسنجان ) در تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج) یکی از رسالت های اساسی دولت ها را فراهم کردن امور امنیت و زیرساخت های امنیت دانست و افزود: در برنامه ششم توسعه، پیشنهادات خوبی از جمله اینکه متناسب با توسعه نقاط سکونت گاهی امکانات پلیس هم گسترش پیدا کند، ارائه شد.

وی بیان کرد: بین منابع موجود با نیازها فاصله فاحشی بود که در برنامه ششم آورده شد و این امر در مدت برنامه پنج ساله از دو بعد تأمین نیروی انسانی و تجهیزات در دستور کار است که بر این اساس سالیانه پنجهزار نفر به نیروی انتظامی اضافه و امکانات مورد نیاز آن ها را هم فراهم کنیم.

سردار اسحاقی با اشاره به اینکه به لحاظ اقتصادی کشور شرایطی وجود ندارد که بتوان به طور مطلوب همه نیازها محقق شود، تصریح کرد: امیدواریم با کمک مجلس جدید و نیروهای انقلابی در تخصیص منابع و استمرار برنامه ششم و تکمیل آن سرعت بخشیده شود و شرایط بهتری برای کشور به وجود آید.

وی گفت: اولین کسی که موضوع خیرین امنیت ساز را تبیین کرد مقام معظم رهبری بود سه سال قبل در دیدار فرماندهان انتظامی سراسر کشور خطاب به دولت نکاتی را فرمودند که بنا به همان تأکیدات رفع عقب ماندگی ها و مشکلات نیروی انتظامی جهت ایجاد امنیت عمومی و داخلی در اولویت قرار گرفت و باعث شد توجه به حوزه امنیتی کشور در برنامه ششم کلید بخورد.

وی خاطرنشان کرد: در استان کرمان ۱۳۰ عنوان مأموریتی در زیرشاخه های مختلف امنیتی فعالیت دارند لذا خدمات انتظامی در ابعاد مختلف وجود دارد.

سردار اسحاقی با اشاره به اینکه مردم کرمان در زمینه خیر و خیرات پیشتاز هستند و بیشترین صندوق های قرض الحسنه کشور در این استان وجود دارد؛ گفت: نگاه قرض الحسنه در شرایطی که امروز آفت بزرگ اقتصاد را داریم و شبهاتی در اعمال بانکی مطرح بوده بسیار رفع کننده مشکلات است.

وی بیان کرد: بزرگترین خیر ( در موضوع امنیت ) نه فقط در جغرافیای کرمان و ایران که در جغرافیای خاورمیانه و عالم شهید حاج قاسم سلیمانی را دارید که منشأ آن اینجا است؛ باورها، اعتقادات و انگیزه های این شهید متعلق به این مردم است لذا با این ویژگی ها دنیا را متلاطم می کند و خواب را از ظالم می گیرد و از زبان نائب برحق امام زمان مورد تمجید قرار می گیرد.

سردار اسحاقی گفت: کرمان در حوزه خیرین امنیت ساز جزو استان های برتر است و رفسنجان رتبه برتر را در استان و کشور در مسیر امنیت دارند که ریشه آن ها اعتقادی و فرهنگی است .

ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان رفسنجان با هزینه ای بالغ بر هفت میلیارد تومان و مساحت یک هزار و ۴۱۷ متر مربع توسط خیرین امنیت ساز شهرستان، احداث شد که امروز (پنجشنبه ) مورد بهره برداری قرار گرفت.

.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل