خسارت 4 میلیارد تومانی کرونا به تأسیسات گردشگری چناران


خسارت 4 میلیارد تومانی کرونا به تأسیسات گردشگری چناران

مدیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اجباری بسیاری از اماکن بیش از 3 تا 4 میلیارد تومان به روستاهای گردشگری و مجموعه‌های تحت نظر میراث فرهنگی این شهرستان خسارت وارد شده است.

محمد طاهریان‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: شیوع ویروس کرونا موجب شد که سال جاری هیچ گردشگری در شهرستان حضور نداشته باشد و به همین دلیل بسیاری از تأسیسات گردشگری تحت تأثیر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در شهرستان ۶ اقامتگاه بوم‌گردی و خانه مسافر داریم، مطرح کرد: بیش از ۳ تا ۴ میلیارد تومان به روستاهای گردشگری و مجموعه‌های تحت نظر میراث فرهنگی خسارت وارد شده است.

مدیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران از وجود اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای رادکان، اخلمد، بقمچ، فریزی و آبگاهی خبر داد و افزود: بیش از ۷۰ درصد درآمد مردم روستای اخلمد از گردشگری است، به ‌طوری‌ که همه‌ ساله در ۶ ماه اول سال در شهرستان بیش از یک‌ میلیون مسافر خارجی و بازدید کننده از روستای اخلمد و چشمه سبز گلمکان داشتیم.

وی اظهار کرد: شهرستان چناران پتانسیل‌های بسیاری برای ایجاد اشتغال در بخش گردشگری دارد، در شهرستان ۵ مسیر گردشگری شامل فریزی، رادکان، گلمکان، چناران و اخلمد داریم، هرچند مکان‌هایی مانند دریاچه چشمه سبز، اماکن گردشگری، طبیعت‌گردی، صخره‌نوردی و کوه‌نوردی، آبشارهای اخلمد و همچنین دریاچه مصنوعی گلبهار از جمله پتانسیل‌های بسیار خوب برای جذب گردشگر هستند اما شیوع ویروس کرونا موجب شد گردشگری در ایام نوروز سال جاری به صفر برسد.

طاهریان‌مقدم مطرح کرد: در سال بیش از ۱۲ میلیون نفر مسافر از شهرستان عبور می‌کنند، که بیشترین بازدید از روستای گردشگری رادکان، آبشار اخلمد و چشمه سبز گلمکان است.

مدیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران از تهیه کتابچه گردشگری شهرستان خبر داد و گفت: چناران، شهرستانی با پیشینه کهن فرهنگی و تمدنی غنی با قابلیت‌ها و جاذبه‌های مختلف از جمله مناطق نمونه گردشگری، مناظر طبیعی و کوهپایه‌ای اخلمد و چشمه سبز گلمکان، مواریث تاریخی و چندین و چند اثر تاریخی و دیدنی دیگر است.

وی بیان کرد: قرار گرفتن چناران در بین دو رشته‌کوه بینالود و هزار مسجد و همچنین وجود رودخانه‌های فصلی و دائمی موجب شده گردشگران بسیاری از این شهرستان بازدید داشته باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز