آماده سازی 2 بیمارستان در هرمزگان برای بهره برداری در آینده نزدیک


آماده سازی 2 بیمارستان در هرمزگان برای بهره برداری در آینده نزدیک

بندرعباس - ایرنا - بیمارستان های شریعتی بندرعباس و بیمارستان 200 تخت خوابی ارتش در ماه‌های آینده تجهیز و وارد چرخه خدمات دهی به مردم هرمزگان می‌شوند.

استاندار هرمزگان روز شنبه پس از نشست ویدیو کنفرانسی با ستاد ملی کرونا اظهار داشت: بیمارستان شهید محمدی با توجه به تجربه و توان بیشتری که دارد پشتیبان بیماری ناشی از ویروس کووید۱۹ قرار گیرد و تجهیز بیمارستان شریعتی بندرعباس از امروز آغاز شود.

فریدون همتی تصریح کرد: در راه‌اندازی بیمارستان ارتش ۲۰۰ تخته خوابی ارتش تسریع و در صورت نیاز با کمک وزارت بهداشت تجهیز شود تا در ماه‌های آینده و به خصوص پاییز مورد استفاده قرار گیرد.

تلاش مسوولان برای روبه‌رو نشدن با کمبود تجهیزات بهداشتی درمانی

همتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تلاش مسوولان استان و دانشگاه علوم پزشکی و نمایندگان و دلسوزان از ابتدای شیوع بیماری کرونا بر این بوده که امکانات و تجهیزات افزایش یافته و در این زمینه با کمبودی روبه‌رو نشویم.

وی ادامه داد: این تلاش ها همچنان ادامه می یابد وجا دارد از تلاش پزشکان و پرستاران که چهار ماه تمام با تلاش فراوان به مردم و افراد مبتلا به بیماری کرونا خدمات داده اند تشکر کنم.

درخانه ماندن خطر اپیدمی کرونا را کاهش می‌دهد

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: کسانی که ضرورت ندارد از خانه بیرون نیایند که در نتیجه آن خیابان‌ها و پیاده‌روها را خلوت‌تر و تراکم جمعیتی و خطر اپیدمی کرونا را کاهش می‌دهد.

رییس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اشاره کرد: افراد دارای بیماری زمینه‌ای و حتی اضافه وزن در خانه ماندن را رعایت کنند و در چند روز گذشته شاهد بودیم که دختری که دارای اضافه وزن بود پس از ابتلا به کرونا جان باخت.

وی تاکید کرد: در خانه ماندن باید تا پایان کرونا که زمان آن مشخص نیست رعایت شود.

محدودیت هایی برای برخی شهرستان های هرمزگان در نظر گرفته شده

استاندار هرمزگان اظهار داشت: بازارها و واحدها و بنگاه‌های مختلف هرمزگان در هفته گذشته به مدت سه روز تعطیل شد که همراهی افزون بر ۸۰ درصدی مردم را درپی داشت.

رییس ستاد استانی ستاد مبارزه با کرونا خاطر نشان کرد: محدودیت‌هایی برای اعمال در چند شهرستان مانند بندرعباس، میناب، رودان و بندرلنگه مشخص شده که به ستاد ملی و کمیته‌ای که در وزارت بهداشت و کشور مسوولیت دارند پیشنهاد می‌شود تا درصورت تایید آنها اعلام و اجرا شود.

همتی افزود: یکی از پیشنهادها تعطیلی پنجشنبه و جمعه‌های آخر هفته است که در آن فعالیت‌ها به صورت کامل متوقف شود تا مردم از خانه‌ها خارج نشوند که با این کار می‌توان ظرف یک تا ۲ هفته چرخه گردش ویروس در جامعه را قطع کرد.

وی ابراز داشت: کارکنان اداره‌ها، بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی و خدماتی و طرح‌های عمرانی باید با ماسک در محل کار حضور یافته و پروتکل های بهداشتی را به صورت کامل و دقیق رعایت کنند، ناظران بر این امر نظارت می‌کنند و با متخلف برخورد می‌شود.

استاندار هرمزگان بیان داشت: همچنان رفت و آمد به روستاها باید با محدودیت همراه باشد مگر برای انجام کار عمرانی، برای کارهای عمرانی، صنعتی و تولیدی محدودیت تردد نخواهیم داشت اما همه باید در محیط کار آداب، اصول و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

برگزاری مراسم ها همچنان ممنوع است

وی خاطر نشان کرد: برگزاری مراسم های عروسی و عزا و دورهمی به مانند گذشته تا اطلاع بعدی ممنوع است و فرمانداران بر برگزار نشدن تجمع‌ها در راستای قطع زنجیره این بیماری نظارت داشته باشند.

گلایه استاندار هرمزگان از اعضای شورای شهر بندرعباس

استاندار هرمزگان همچنین از اعضای شورای شهر بندرعباس گله کرد و خواستار توجه بیشتر آنان به مشکل‌های این شهر و نظارت بر فعالیت‌های شهرداری و کاستن از مشکل ها و دغدغه‌های مردم در بخش های مختلف شد.

همتی ابراز داشت: باید از دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و فرمانداران که در زمینه مبارزه با بیماری کرونا همکاری و همیاری خوبی با ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا دارند تقدیر و تشکر کرد.

استاندار هرمزگان همچنین ضمن تقدیر و تشکر از رسانه‌ها در خصوص آگاهی بخشی و آموزش به جامعه در خصوص بیماری کرونا از آنان خواست این آموزش ها و آگاهی بخشی ها را ادامه دهند.

همتی در خصوص شبکه های اجتماعی هم گفت: افراد در گذاردن پست و مطلب دقت کنند که نباید روح و روان و آرامش و امید مردم را تخریب کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان