پسرخوانده روزانه شصت هزار بازیکن فعال دارد ؛ این عنوان در روسیه و چین نیز عرضه شده است


پسرخوانده روزانه شصت هزار بازیکن فعال دارد ؛ این عنوان در روسیه و چین نیز عرضه شده است

محمد زهتابی، مدیرعامل شرکت بازی‌سازی پاییزان، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان از اهداف آینده تیم خود برای عنوان پسرخوانده گفت.

پسرخوانده روزانه شصت هزار بازیکن فعال دارد ؛ این عنوان در روسیه و چین نیز عرضه شده است

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، رویداد ویگما امسال میزبان بازی‌های بسیار زیبایی بود که در سبک‌های مختلف برای سرگرمی کاربران ساخته شده‌اند. همان‌طور که پیش‌تر اعلام شده بود، هیئت داوران جشنواره منتقدان بازی‌های ویدئویی از میان بازی‌های دریافت شده در هشت رشته بهترین بازی‌های سال را انتخاب کردند.

یکی از بازی‌هایی که توانست خود را بین نام برترین بازی‌های سال به انتخاب ویگما جای دهد عنوان «پسرخوانده» بود. این بازی که توسط استودیو بازی‌سازی پاییزان ساخته شده یک عنوان در سبک استراتژی نوبتی است و مدتی می‌شود که در دسترس گیمرها قرار دارد. عنوان «پسرخوانده» توانست در رویداد آنلاین ویگما ۲۰۲۰ جایزه «بهترین بازی در جریان» را کسب کند و مخاطبین را به وجد آورد.

پسرخوانده روزانه شصت هزار بازیکن فعال دارد ؛ این عنوان در روسیه و چین نیز عرضه شده است

عنوان پسرخوانده با کیفیتی بالا و سبکی جدید روایتگر اقدامات یک فرد مافیایی است که باید با جمع کردن گروه خود دشمنان خود را از پای در آورد. کاربران با استخدام نیروهای مختلف می‌توانند در این بازی به مبارزه با دیگر کاربران بپردازند و به صورت نوبتی اقدامات خود را انجام دهند. این عنوان از پرطرفدارترین بازی‌های گروه پاییزان است که پس از عناوینی مثل ارتش فرازمینی و مگنس ساخته شد. با توجه به موفقیت‌های داخلی و خارجی این عنوان و خلاقیت گروه سازنده، تصمیم گرفته شد تا مصاحبه‌ای با محمد زهتابی،‌ مدیرعامل استودیو پاییزان صورت داده شود و گفت‌وگویی درباره بازی پسرخوانده صورت گیرد.

در ادامه مصاحبه محمد زهتابی مدیرعامل استودیو پاییزان، با باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با عنوان «پسرخوانده» را مطالعه می‌کنید:

لطفاً خودتان را معرفی کنید و از کمی سوابق خود در دنیای بازی‌سازی را با کاربران در میان بگذارید.

«سلام، من محمد زهتابی هستم که حدوداً از سال ۸۸ پا به دنیای بازی‌سازی گذاشته‌ام و در حال حاضر نیز مدیر استودیو بازی‌سازی پاییزان هستم. تیم ما تا به حال عناوین زیادی را تولید کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به عناوینی چون ارتش‌های فرازمینی، بازی مگنس و پسرخوانده اشاره کرد که البته عنوان آخری معروف‌ترین و مهم‌ترین پروژه شرکت ما به حساب می‌آید. بازی پسرخوانده سه سال پیش برای گوشی‌های هوشمند با سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS منتشر شد و تا به امروز نیز در دسته پرطرفدارها قرار دارد.»

ایده اولیه بازی به چه صورت بود و روند تجربه این عنوان برای کاربران در حال حاضر به چه نحو است؟

«ایده بازی به حالت یک عنوان دو نفره و استراتژی در نظر گرفته شده بود که هر کاربر در طی مراحل تعداد سه قهرمان را انتخاب می‌کرد. کاربران حالا باید یک گروه مافیایی را تشکیل دهند و با دیگر تیم‌ها مبارزه کنند.»

وضعیت بازخورد از بازی در خارج از ایران به چه نحو بوده و پسرخوانده تا به حال در کدام کشور‌ها عرضه شده است؟

«بازی پسرخوانده یک سال و نیم پیش خارج از ایران، در روسیه، منتشر شد و قرار است در آینده نزدیک نیز در چین به مرحله عرضه نهایی برسد. این عنوان همچنین در حال انتشار در منطقه خاورمیانه است و می‌توان گفت از معدود عناوین ایرانی به حساب می‌آید که با بازخورد بسیار مناسبی در خارج از کشور مواجه شده است.»

پسرخوانده روزانه شصت هزار بازیکن فعال دارد ؛ این عنوان در روسیه و چین نیز عرضه شده است

بازخورد کاربران ایران و دیگر مناطق نسبت به عنوان پسرخوانده چگونه بوده است؟

«همان‌طور که گفته شد این بازی از پرطرفدار‌ترین عناوین ما به حساب می‌آید و در خارج از کشور نیز با بازخورد بسیار خوبی مواجه شده. بازی پسرخوانده در حال حاضر روزانه شصت هزار بازیکن فعال دارد.»

آیا این امکان وجود دارد که عنوان پسرخوانده برای پلتفرم‌های دیگر نیز عرضه شود؟

«در حال حاضر این بازی تنها بر روی پلتفرم‌های اندروید و iOS هست، اما ممکن است در آینده برای بقیه پلتفرم‌ها نیز ساخته شود.»

چند شخصیت برای انتخاب در بازی شما وجود دارند و تنوع در بین آن‌ها به چه صورت است؟

«در این عنوان تعداد شخصیت‌ها بسیار بالا است و تقریبا ۳۰ فرد در بازی قابل انتخاب هستند و هر کدام از آن‌ها شخصیت متمایز و متفاوتی با دیگری دارند.»

پسرخوانده روزانه شصت هزار بازیکن فعال دارد ؛ این عنوان در روسیه و چین نیز عرضه شده است

چه شرکت‌هایی در ساخت این عنوان به غیر از شما دخیل بودند و در مجموع چند نفر بر روی این پروژه فعالیت داشته‌اند؟

«پسرخوانده تماما توسط شرکت داخلی ما ساخته شده است، اما در حال حاضر ما سعی داریم تا با یک شرکت روسی و یک مجموعه چینی همکاری داشته باشیم تا عنوان خود را توسعه دهیم. در مجموع می‌توان گفت تا به حال بیش از ۶۰ نفر بر روی عنوان پسرخوانده به صورت پاره وقت و نیمه وقت فعالیت داشته‌اند.»

عنوان پسرخوانده از بازی‌هایی است که با گذر زمان دچار افت تعداد کاربران نشده و همواره توانسته افراد را به سوی خود جذب کند. این بازی همچنین از دسته عناوین ایرانی است که موفق شده در سطح بین‌المللی فعالیت داشته باشد و رقابتی جهانی را شکل دهد. با وجود چنین عناوینی در بین بازی‌های ایرانی می‌توان امیدوار بود که سازندگان بازی‌های داخلی سبک و راه درستی را در پیش گرفته‌اند و می‌توان انتظار داشت رقابت با شرکت‌های خارجی را در آینده‌ای نه چندان دور امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید

تجربه مبارزه با داعش در بازی «تکاور»؛ نسخه ریمستر این عنوان به بازارهای جهانی می‌رسد

گزارش از امین وصالی

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال