بازگشایی مساجد «فیجی» با حضور حداکثر 100 نمازگزار


بازگشایی مساجد «فیجی» با حضور حداکثر 100 نمازگزار

نخست وزیر «فیجی» اعلام کرد مکان های عبادی و مساجد این کشور از روز 26 ژوئن (یکشنبه 5 تیر) می توانند درهای خود را به روی عبادت کنندگان باز کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « fijivillage»،نخست وزیر «فیجی» اعلام کرد مکان های عبادی و مساجد این کشور از روز 26 ژوئن (یکشنبه 5 تیر) می توانند درهای خود را به روی عبادت کنندگان باز کنند.

« فرانک باینیماراما» با انتشار بیانیه ای در این زمینه گفت: مکان های عبادی می توانند با حضور حداکثر 100 عبادت کننده فعالیت های مذهبی خود را از سر بگیرند.

در این بیانیه آمده است: در چند روز آینده ،مسئولان وزارت بهداشت و خدمات پزشکی با رهبران مذهبی برای گفتگو درباره چگونگی برگزاری نمازهای جماعت در مساجد و مناسک مذهبی در سایر مکان های عبادی با هم دیدار خواهند کرد.

نخست وزیر فیجی تاکید کرد که در نشست آتی همچنین چگونگی حمایت از شهروندانی که برای عبادت به مکان های عبادی می آیند مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: مکان های عبادی به خاطر مجاورت نزدیک افراد با یکدیگر مکان های پر خطری برای شیوع ویروس کرونا هستند و به همین دلیل بازگشایی این مکان ها باید با دقت لازم صورت بگیرد.

باینیماراما همچنین گفت: ما دست به دست مساجد،کلیساها و معابد می دهیم و با آنها برای محدود کردن این چالش های منحصر به فرد همکاری می کنیم.

نخست وزیر فیجی تاکید کرد: اکنون بیشتر از همیشه مکان های عبادی باید مراقب باشند که نه منبع خطر بلکه مکانی برای راحتی و آرامش افراد باشند.

وی از کلیساها،مساجد و معابد خواست تا باز این مسئولیت را بر دوش بگیرند و از افرادی که برای عبادت به این مکان ها می آیند محافظت و مراقبت کنند.

فیجی با نام رسمی جمهوری جزایر فیجی یک کشور جزیره‌ای در منطقه ملانزی در اقیانوس آرام جنوبی است که در ۲ هزار کیلومتری جزیره شمالی زلاندنو قرار گرفته‌است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !