نگرانی سازمان ملل از حملات عمدی به مراکز درمانی در افغانستان


نگرانی سازمان ملل از حملات عمدی به مراکز درمانی در افغانستان

یوناما اعلام کرد حملات عمدی بر مراکز درمانی در زمان شیوع کرونا، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را مختل کرده است.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در کابل (یوناما) گزارش ویژه‌ خود را تحت عنوان «حملات عمدی بر مراکز درمانی در جریان شیوع کووید-۱۹ در افغانستان» روز یک‌شنبه، یکم سرطان منتشر کرد.

در این گزارش گفته شده است که حملات عمدی بر مراکز درمانی در زمان شیوع کرونا، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را مختل کرده است.

دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در کابل از ادامه حملات عمدی بر مراکز درمانی در زمان شیوع ویروس کرونا ابراز نگرانی کرده است.

یوناما در این گزارش، حملات مسلحانه بر مراکز درمانی در افغانستان را از ۱۱ مارچ که سازمان بهداشت جهان شیوع ویروس کرونا را در جهان را تأیید کرد تا ۲۳ ماه می مستند کرده است.

طبق این گزارش، در این مدت ۱۵ رویدادی که مراکز درمانی را تحت تاثیر قرار داده ثبت شده است. از این میان، ۱۲ حمله عمدی بوده و باقی آن به گونه تصادفی صورت گرفته است.

یوناما هشت مورد از حملات هدفمند و دو مورد تصادفی را به گروه طالبان نسبت داده است.

نیروهای امنیتی افغانستان نیز مسوول سه حمله هدف‌مند بر مراکز درمانی شناخته شده‌اند.

یومانا همچنین گزارش کرده است که یک مورد از حمله تصادفی در جریان درگیری بین نیروهای امنیتی و طالبان صورت گرفته است.

سازمان ملل متحد «شنیع‌ترین» حمله بر مراکز درمانی را، حمله بر زایشگاه بیمارستان صد تختخوابی دشت برچی در جریان شیوع ویروس کرونا دانسته است. مسوولیت این حمله را هیچ گروهی بر عهده نگرفته است و در آن حدود ۲۴ نفر از جمله مادران و نوزدان کشته شدند. این حمله در ۲۳ ثور صورت گرفت.

یوناما گفته است که آسیب‌دید‌گان حملات بر مراکز درمانی فراتر از قربانیان مستقیم‌ آن هستند و بخش وسیعی از جامعه از این نوع حملات متاثر شده‌اند.

پیش‌تر یومانا در گزارشی از آسیب‌پذیری غیرنظامیان در حمله بر مراکز درمانی ابراز نگرانی کرده بود. این نهاد اما گفته است که وضعیت، اکنون بدتر از گذشته، شده است.

انتهای پیام/

نگرانی سازمان ملل از حملات عمدی به مراکز درمانی در افغانستان
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری